Hemmareflexioner

Visst är det svårt att komma in i den vanliga vardagslunken efter att man varit borta? Man går inte ner på stan och sätter sig med en pilsner kl 11 på dan, man går inte hem, sätter sig med en kall gt kl 4 på eftermiddagen och man dricker inte raki och pilsner varje kväll ( ok, nästan då....). Såg ett reportage där man frågade om folk drack mer på semestern än annars. Självklart gör man det... Tror att många inte skulle stå ut med varandra i en trång husvagn om dom inte var knalla halva tiden. tror tom att rätt många längtar tillbaka till jobbet och de vanliga rutinerna.


Undrar hur det skulle vara att ha semester hela tiden.. kanske det som kallas pensionering.
Vill man bli pensionär? vet faktiskt inte. Om man har någon intressant hobby eller gör något annat som man kan sysselsätta sig med så kanske det fungerar. Tror att man förtvinar mentalt om man inte gör något. Känns nästan så på semestern. Sommardeckare, pilsner, lite bad, middag på stan osv osv. Inte så mentalt stimulerande direkt. Fast man slipper ju tv förståss.


Ang hobby så jag alltid varit avundsjuk på folk som har specialintressen, folk som vet massor om något smalt och inte som jag som vet lite om mycket. En som blir inringd till TV4 nyheterna när man hittat en ljusrosa nattfjäril av turkiskt ursprung på vanadisbadet eller nåt sånt. Jag kommer aldrig att vara med på TV4, inte ens för att skrapa.


Är det drömmen egentligen? vinna massa pengar på lotto eller triss och sen gå i pension. Jag vet inte, känns tveksamt. Vad skulle man göra då? Hur kul vore det att inte ha en semester eller resa att se fram emot? man måste förtjäna att ha det bra, det ska inte bara komma som en skänk från ovan.

Jag har det bra, lite dåligt samvete för att jag just nu inte riktigt förtjänar det, fast samtidigt så har man legat i och strävat i många år, med milt sagt skiftande resultat. jaja, man ska inte vara så lutheransk kanske. Inget skoj utan ont i huvudet dagen efter osv.


Återupptäckt hank williams när jag letade efter musik av hans sonson hank williams III ( rätt fantasilöst att döpa sonen till Hank Williams junior och sen barnbarnet till III, fast då var originalhank död sen länge, blev bara 29 år)

Hank Williams – Lovesick Blues

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0