Man anpassar sig

Märkligt hur ens beteende förändras bara för att man är utomlands. Då tänker jag inte bara på att man tar första ölen kl 12 eller, som idag, att man tackar jag till en stor ginotonic kl 11 på morgonen av våra nyfunna bögkompisar Richard and Roland. Tänker inte på att man helt plötsligt inte ens hör alla inkastare eller att man går i ett tempo som man aldrig skulle acceptera hemma. Just nu tänker jag mer på hur man gör av med pengar.

Köpte möbler till lägenheten. Den affären hade tagit mig minst två månader hemma, här tog den 40 minuter... Vi tar en sån, en sån, två såna och en sån. Rena lösgodisetaffären. Kylskåp, spis, tvättmaskin i ett nafs.... jaja, man måste ju ha
Hemma hade jag funderat, åkt och tittat, ändrat mig, tittat ändra och till slut troligtvis ändrat tillbaka till det första valet. Men inte här. Pang på bara. Men det blir säkert bra. Numera är man stolt delägare till en lägenhet i Turkiet ( iallfall snart, militären ska godkänna först, undrar om dom kollar upp att jag är vapenvägrare ...) vem kunde tro det för ett par år sedan? inte jag iallafall.
Några  prisexepel. Pilsner på krogen 15 till 20 kr, tomater i affären knappt 5 kr, nybakt brödn 3,50... vill ni att jag ska fortsätta? Fast allt är inte billigt, det ska man inte tro, men det går att leva på väldigt lite pengar om man skulle vilja.. fast då får man nog skära ner på den dagliga ölkonsumtionen.....
återkommer med fler rapporter från ett turkiet i gassande värmen, 34 grader idag, men med en skön bris från havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0