Avslut

Årets sista dag. Inte dags för nyårslöften och föresatser ännu, det får anstå till imorgon. Nu ska det summeras och göras upp räkningar.... jaja.
 
 
Träningen gick bättre än väntat även om de två senaste månaderna har varit över måttan slöa. 98 löpningar plus 45 gympapass. 98 löppass total 117 mil. Mest nöjd med att ha genomfört två maratonlopp; Stockholm och Berlin, även om dom gick långsamt. Vikten; "än så går det upp och sen så går det ner och sen går det upp igen" . avslutar lite lägre än jag började men mycket högra än den lägsta nivån. Inte så bra, svårare att hålla vikten än att träna.
 
Golfen gick väl så där tills vi lyckades vinna Golfresans deltävling i Gävle, helt osannolikt, hade det varit spelbart på Unibet så hade jag inte ens offrat en gammal femtioöring.. kul var det iallafall...
 
 
Sen köpte vi en ny lägenhet. Tillbaka till mina gamla kvarter och bort från borgarbrackiga Luthagen. Det blir säkert bra, förändring är ofta av godo. Närmare till träning, löpslingor och golfbana ( om nu kommunen låter Kåbo vara kvar ett par år till, undrar varför man inte inser värdet av en golfbana mitt inne i Uppsala, märkligt). Mycket som är märkligt i Uppsala. Fortfarande ingen som kan förklara varför skatten går upp när vi blir fler innevånare, borde det inte gå ner? Tydligen inte, kan inte ha med storlek att göra då Stockholm har två kronor lägre kommunalskatt. Sånt är förbryllande.
 
 
Annars har väl året varit som det flesta åren tidigare. Livet går sin gilla gång. Man jobbar, tränar, spelar lite golf, har lite afterwork, snackar lite skit med kompisar, åker på några resor och väntar på att något drastiskt ska hända ( trissvinst kanske, fast då måste man nog köpa lotter först... ) eller att man ska gå i pension. Dåligt tecken när man börjar räkna dagarna till pensionen, man borde längta efter att det ska bli måndag men så är det tyvärr inte, nog inte så många som har det så bra. 
 
Lite kul konserter har det varit i år. Stora överraskningen var nog Kent på borggården. Stora "infria" förväntningar var Lundell på Cirkus. Stora "samma visa i år igen" var förståss Magnus Lindberg i Katalins Pub. My morning jacket är nog det bandet som jag helst skulle se igen, vi var tvingade att åka innan extranumret. Fast det stora var väl att lyckas ta sig in på V-Dala för att se Glasvegas. Djäklar vad dom var bra och ändå spelade dom inte min favoritlåt.Glasvegas – A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss) 
 
 
Citat Lundell "jag är en julromantiker", där håller jag med, rätt ensam i familjen om att tycka så men ändå. Tycker det är bra att året slutar med julen så man har något att se fram emot, tänk om det roligaste kom först, hur kul skulle det vara? inte kul alls. 
Sen är det kul att göra jullistor-. Fyller på min hela tiden. Idag är sista dagen för i år som man får spela julsånger så passa på ( och, den petiga kanske säger att det är årets sista dag för att göra en hel del andra saker också, typ alla saker men det förtar ju inte det jag skrev, sista dagen att spela jullåtar)
 
Julen är här, till mycket besvär men ändock så kär
 
Återkommer imorgon med föresatser för det nya året, Som jag brukar säga " jag lovar att bli mer positiv men det kommer aldrig att gå"
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0