Lundell

Blir nog sista gången jag ser Lundell, iallafall i en lokal där alla sitter. För att det var dåligt? nej, för att det var så djävla bra att det helt enkelt inte kan bli bättre... Såg honom för en tid sedan i Uppsala och då var det sådär. 2/5 på en Uffe skala, 3/5 på en skala för vanliga dödliga. Nu blev det 7/5 och vi snackar uffe skala. 
 
Först så är Cirkus en rätt bra lokal, trots att den är rätt stor så känns den ändå intim. Nästan helt perfekt faktiskt. bra start.
 
 
Nu startade han som vanligt med Är vi lyckliga nu.. det märkliga var att han aldrig sjöng nu han sjöng enbart Är vi lyckliga.. inte min favoritlåt men trots allt ok. Sen fortsatte det med Tillsammans vi två där Barken sjunger ovanligt mycket. Sen rullar det på i vanlig takt men betydligt mer nyanserat än senast.
 
 
Brilliant version av Bente. Daniellas hus var ännu bättre. Många stunder när man kände hur det stockade sig i halsen, om man blir sentimental med åldern så börjar jag nog  bli väldigt gammal.Från nya skivan står Mitt ansikte ut, lite märklig låt men funkade väldigt bra.
 
Två timmar rullar på rätt fort, dags för första extra nummer och sen avslutningen. Hon gör mig galen börjar bli lite uttjatat men sen kom en riktig överraskning; Låt det snöa med julkonfetti från taken. I ett vinterland och Snart kommer änglarna att landa avslutade på ett helt brilliant sätt. Helt otroligt hur denna 63 årige man kan han en sån energi tre timmar och en kvart. Min 45 årige fru orkande inte mer än en och en halv timme, själv hade jag klarart tre timmar till utan problem. Löfte om sommarturne kändes intressant men, som jag skrev i början,bara om man kan stå längs fram och skriva "Uffe, Uffe"
 
Ulf Lundell – Låt Det Snöa
 
Setlista
är vi lyckliga nu 
Tillsammans vi 2
Fri man i stan
Kan inte andas 
Mitt ansikte
moln utan minnen 
Bente
Rom i regnet
F.B.L 2
Den vassa eggen 
Rent förbannat
sjörövar Jenny
jag saknar dig
omaha
Danielas hus
om det här är vintern 
förlorad värld
folket bygger landet
chans
gå ut och var glad 
(paus)
Snön faller 
oh la la
67
gott att leva 
(paus)
h.g.m.galen
låt det snöa
Vinterland
Snart kommer änglarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0