Mellandag

Skönt ord, mellandag, vi borde ha fler mellandagar. Dagar då man jobbar men ingen frågar vad man gör. Själv spenderar jag dagen med att se lite utbildningar på youtube.. jo, riktiga alltså. Vi gör så, här är det inte kurser eller utbildningar där man sitter tillsammans utan här förväntar man sig att man ska kunna koncentrera sig i en timme tittande på en video på nätet.. passar inte riktigt mig men vad ska man göra? vill man lära sig något så är det bara att binda fast sig på kontorsstolen och titta... fast det är svårt.
 
 
Spenderat hela julhelgen med att vara förkyld. Har inte, till min familjs stora glädje kan jag anta, inte kunnat prata ordentligt sen i fredags, blev inte bättre av konserten på kvällen... man måste ju få skrika med lite. "uffe uffe uffe"- Träningen får nog anstå till nästa år tillsammans med alla andra nyårslöften "jag lovar dyrt och heligt att jag ska bli mer positiv, men det kommer nog aldrig att gå".. ja, ni vet hur det är.
 
 
Nu när Lundell turnen är slut för denna gången så är det andra gamla hjältar som gäller. Magnuns Lindbergs traditionella pubspelning på Katalin på fredag till exempel. sen kommer två Olle Ljungström spelningar under våren. Mycket att se fram emot. Saknar biljetter till Brucan men det går väl att fixa om man nu så skulle vilja. Tyckte han toppade redan 73, oj snart 40 år sedan.. om han är så gammal, hur gammal är då inte jag? frågor frågor...
Bruce Springsteen – New York City Serenade
 
Fick ni några julklappar? det fick jag fast mest nöjd är jag med julklapparna jag köpt och då främst tavlorna av Jan Stenmark, nedan en av dom. Kul eller hur? finns bara att köpa i Uppsala....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0