akuten

Tycker intensivt illa om statiska övningar och värst är plankan. Vad är egentligen poängen? man får bara ont i ryggen och dessutom är det djäkligt tråkigt...
 
 
Varför denna syrliga kommentar? Jo, träningen har återstartatigenigenigen.... Löpargruppen i torsdags. Intervall kombinerat med styrka.. Intervall förresten, två rundor, borde inte det per definition vara fler repetitioner när det är intervall? kanske inte. Mellan rundorna var det trapplöpning, höga knälyft mot pads, häst och vagn och, eländes elände, plankan. jag har väl ett personlig på strax över ingenting. Löpträning ska vara löpträning tycker jag... fast det beror kanske på att jag var långsammast av alla och blev dessutom tröttast... konditionen är i botten.
 
På söndag ska vi köra 6 minuters testet. Se hur långt man kommer på sex minuter.. 1200 meter kanske mer... ska iallafall ta det lugnt, förkylningen ger sig inte.
 
 
För er som är intresserade. Scott Jureks bok Eat and run kom i veckan på svenska, finns på adlibris för 177 kr. rekommenderas för recepten. Var rätt svårt att förstå på engelska så jag köper den på svenska också.. nu djäklar ska det levas sunt..... som jag brukar säga, det är tur att rödvin är vegetariskt, inget hästkött där inte...
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174611356
 
 
 
På måndag öppnar anmälningen för London maraton 2014. Ska man springa maraton får man vara ute i god tid.... biljetterna verkar gå åt snabbare whiskey.. funderar på att anmäla mig även om det ligger lite väl tidigt, tror det är 12 april.. vi får se. vore onekligen kul att springa London... sen får det vara nog
http://www.virginlondonmarathon.com/
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0