så börjar vi om

Nya mål, nya träningar, nya lopp........ men igår började jag om;
300 meters intervaller är kanske inte den bästa starten om man är förkyld men chansen att få springa på banan fick man ju inte missa.... 
Fast på min tid var det inte fina tartanbanor utan lerig kolstybb.. fick man innerbanan var man helt körd... Bankade fast startblocken med gummiklubba
på den tiden sprang jag aldrig mer än 100 meter, 110 om det stod häckar i vägen, undrar vad man gör på 100 idag? strax under 20 sekunder kanske... vore kul att testa någon gång, fast då lär man väl skada sig.. 
 
 
anette filmade mig på upploppet. i mitt huvud sprang jag som Bolt... på filmen ser jag mer ut som jag tappat smöret och sålt rollatorn.. fan vad det ser stelt, långsamt och taffligt ut... "in my head I am flying...." ( Paradox – Run Fat Boy Run). 
 
Man ska väl inte förvänta sig för mycket av en överviktig 56 åring med ålderskomplex kanske. Vem bryr sig egentligen om hur fort jag springer eller hur tjock jag är? Jag kanske men knappast någon annan. 
Huvudsaken man har träningsvärk eller hur? Har man inte träningsvärk så har man inte tagit i ordentligt vilket måste betyda att jag tog i igår för träningsvärk har jag.. ordentligt. Får bli ett pass på tisdag sen lugnt ett tag, golfresa till Birmingham över helgen, fem rundor golf lär nog också kännas i kroppen.. plus en hel del brittisk öl.. det kommer nog också kännas i kroppen.. 
Ser rätt trevlig ut eller hur?
http://www.thebelfry.co.uk/index.php
 
http://www.theabbeyhotel.co.uk/info/golf.asp
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0