Måndag måndag

Ursäkta dålig frekvens på inläggen, har inte hänt nåt.... Fast det kanske inte har någon betydelse.

Äntligen måndag borde man tänka men det är lite svårt att göra det. Sista dagarna på jobbet, verkligen dags att ta tag i arbetssökeriet.

Helgen bestod mest av en del friidrott och lite golf. Ett besök i stockholm i lördagskväll avslutade med en eländig tågresa hem. The voice hade konsert i Kungsträdgården och alla Uppsalas slynglar verkade ha varit där. Skrik och bråk på tåget, ingen konduktör och som grädde på moset så blev det buss från Knivsta till Uppsala, resan tog nog en och en halv timme. Dyrt är det också. Inte undra på att folk väljer att åka bil, ska tåget ha någon chans att konkurrera så måste det bli billigare.

En av helgens stora händelser, förrutom Bolts otroliga rekord på 100 m, var väl att Tigern förlorade... har aldrig tidigare hänt i en major att han inte vunnit när han har varit i topp efter två dagar. Har dom andra blivit bättre kanske?
Den egna golfen var väl ingen höjdare i helgen, scramble är alltid lite speciellt att spela, inte mycket att skriva om så jag låter bli.

Man kan ju reflektera över en del svenskars insatser i friidrotts VM förresten. Svenskan i sjukamp, Nadja någonting. " jag är i toppform, förstår inte att jag rev" Hallå, du hoppade för lågt! Samma tjej efter häckloppet, " jag som är i toppform, förstår inte att det blev så dålig tid" Hallå, du sprang för långsamt.

Ingen friidrott på dan idag!!! Jag som hade planerat att söka jobb och samtidigt kolla lite på försöken i VM.

Nu till roligare saker. Har bokat biljetter tillsammans med dottern till Istanbul för att sen resa vidare till Ankara, kan bli riktigt spännande att se Turkiet från en mindre turistisk sida. Återkommer med detaljer.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0