När tar ansvaret över

Satt på sushi baren idag. Hörde en konversation " mitt värld skakades idag... min mormor har börjat på spinning, hon är 82 år"
Duktigt av henne eller hur? Fast...
Min reflexion är att när man var ung och dålig på nåt så har man en ursäkt: han är ju ung. När man är gammal och dåligt på nåt så har men en annan ursäkt: Han är då duktig för sin ålder...
Innebär detta att om man är dålig på nåt så bektraktas man som duktig till man blir vuxen ,ursel medans man är vuxen och sen bra igen när man blir gammal? Det innebär alltså att om man bara väntar länge nog så blir man bra på vad man än gör.. kanske inte sex då men annars.
I golf ska man gå på sin ålder, dvs om man är 75 ska man gå på 75 slag.. man får hoppas man blir 120, då kanske man har chans, iallafall om det är slaggolf, fast det räknas väl inte. 162 slag är max, gäller att äta yoghurt.


Imorgon blir det madonna. Hon är 51, ser fräsch ut för att vara så gammal eller? Michael Jackson, dog ung? var 51.... Visst är det underligt hur olika man bedömer folk, folk och folk förresten, kändisar.
Själv är jag evigt ung... Forever young... det var väl inte så djäkla kul att vara 18 heller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0