TV kockar och Nalle Puh tänker som vi andra

Fredag och tågresa halva dagen. Internet uppkopplingen fungerar lite sådär just nu. Försöker lyssna på radio( P1, man är väl vuxen) men får nog lägga ner det som det verkar.


Dagens ämne är tv kockar. Har alltid gillat TV4 matinslag i nyhetsmorgon men nu börjar jag ledsna på Aioli eller vad han heter. Ska släpa med sig barnen hela tiden, "putte, du kan röra där, stina du kan... sitta på diskbänken och störa", rätt irriterande. I förrgår gjorde han köttbullar med rårörda lingon, fantastiskt, i går blev det rårakor... Så otroligt ointressant.

Tacka veta jag Samuelsson som ställer sig på en gata i New York och skalar färsk wasabi som kostar hur mycket som helst med kommentaren
" rätt dyrt det här, bäst att passa på, det är TV 4 som betalar".


Matlagning på tv ska vara av typen " don´t try this at home" sånt som man inte skulle komma på själv alltså. Ofta är det rätt bra, i alla fall tv4 morgonkockarna, men Aioli är för jobbig. Undrar vad dom får för ett avsnitt? Rulla köttbullar klara jag också. Råröra lingon också... "vi tar lite frysta lingon och häller på socker" sen låter vi någon av ungarna röra. Riktigt inspirerande.


Kul att höra att folk läser bloggen förresten. "Så, du är också en frustrerad golfare?" Jo, det kan man ju lugnt säga. Har bokat lektion! Första gången sen jag började, då har man blivit desperat. En halvtimme putt träning, måste sluta gnälla på hur dålig jag är och istället försöka göra nåt åt det, det kan i alla fall inte bli sämre. Har genomgående fler greenträffar än par ( förra året 8/7, i år 6/5, går mao betydligt sämre i år än förra året). Ja, jag skriver upp rundorna..... kanske lite nördigt men jag tycker det är kul att se svart på vitt hur det går.


Fick detta från en kompis i går. Nalle Puh är min stora idol, livet är en strävan för att kunna uppnå samma sinnesfrid som Puh... Men ibland finns det händelser då även en snäll björn förvandlas till en vanlig människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0