Varning för dålig film

Ansträngde mig igår och såg på den så kraftigt upphaussade filmen Män som hatar kvinnor. Helt obegripligt hur den har kunnat få så bra recensioner. Man kan misstänka att recensenterna känner alla skådespelarna, hel svenska elit var med utom Persbrandt tror jag, och inte vill stöta sig. Fast i ärlighetens namn så måste jag erkänna att jag inte gillade boken / böckerna heller. Orkade inte ens läsa alla tre.

Inte nog med att handlingen är osannolik, salander ( eller vad hon heter) extremt bra på allt, datorerna funkar tom på norrländska landsbygden ( min uppkoppling funkar knappt i stan) osv men det som stör mest är att man inte kan hålla sig en historia. Vad hade den sadistiske förmyndaren med saken att göra. Tröttsamt film, avråder från att slösa bort två timmar med att se den.


Vad ska man se istället då undrar ni... inte vet jag, detta är en GNÄLL blogg, ingen nöjessida. Fast har man inte sett tv-serien The Wire så har man några trevliga stunder framför sig. Förresten, ikväll startar True Blood på svensk tv, rätt ok, lite ojämn kanske, säsong två har startat i USA. Alexander Skarsgård helt strålande, en blivande superstjärna.

Onsdag redan..... har veckan precis börjat eller är den nästan slut? Känns väl som det är helg snart igen, tiden går fort och inget blir gjort ( lite vardagspoesi där....).
enligt TV4 morgon så är idag den sista sommardagen ( dom ska sluta visa "solfilmen" vilket tydligen är ett hösttecken) känns som dom har rätt,

Jag har alltid gillat hösten, kommer väl sen man pluggade, året började om i augusti. Hoppas det blir så i år också, dags att hitta en sysselsättning nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0