Virusmåndag

Måndag! Äntligen kanske ni säger. Fast samtidgt så innebär det att det är en måndag mindre kvar att gå upp till och våndas inför. Man har nog fel jobb om man har söndagsångest varje vecka.
Imorse frågade dom på TV4 vad man skulle göra om man vann 145 miljoner ( är visst någon superpott på lotto eller nåt sånt?) Det flesta säger tydligen vara ledig, åka runt osv. Undrar verkligen om man orkar det hur länge som helst, jag skulle inte göra det. Däremot kunde man kanske ta ett jobb eller skapa ett jobb där man verkligen vet att man trivs och där man får göra nåt som man tycker är kul. Om man startar ett företag för att det är kul och inte för att tjäna pengar så tror jag att chanserna att lyckas är högre.

Härlig start på veckan annars, virus attack igår kväll, går inte att få igång dator utan att nåt obskyrt amerikanskt säkerhetsbolag vill att man köper deras mjukvara, rena utpressningen. Fan vad jobbigt med sånt skit. Var verkligen länge sen jag såg nåt sånt nu. Vad göra? Helt omöjligt att bli av med skiten. Är det någon som har nåt förslag så hör av er.

Helgen då? Golf på lördagen. Fyrmanna scramble är verkligen annorlunda. Fyra personligheter med olika inställning till golf, möjligheter och chanser. Efter en bogey på tredje hålet så gav en av oss upp... ok, vi spelade dåligt men ändå, tror vi var 2,5 slag från pris.
Själv spelade jag helt uruselt, fast det kände jag på mig redan innan, ingen bra inställning, sämsta scramble tävlingen för min del någonsin. Undrar vad som kan bli så fel ibland och sen nästa gång blir nästan allt rätt. Man borde nog filma när det går bra så man skapar en positiv bild av sitt spel istället för att man alltid tror att man ska missa.
Fast nu är säsongen nästan slut, dags för nya tag till nästa år... alltid ett nästa år att hoppas på, nya insatser, nya förhoppningar, nya  besvikelser. Som Ronny Eriksson en gång sa " det är aldrig för sent att ge upp".

Kul att smöret på mackan diskussionen har engagerat, en av de få gångerna jag fått kommentarer. En teknokrat och en härlig pessimist. Personligen tror jag att den ramlar med smörsidan ner för att man vill det och då kan säga "vad var det jag sa?". Folk vill ha rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0