Årets förvirrare ( inte jag, än)

Verkar som det flesta av mina läsare läser bloggen på jobbet… bara 10 stycken som tittade in igår. Får börja skriva nåt mer intressant snart men just nu så är jag mest upprörd över folks prioriteringar.


TV nyheterna berättar om hemlösa, inga kommentarer, men när dom skriver att man nu finns om ipod applikation då är det minsann jubel och kommentarer. Fast det är väl dit vi har kommit, engagemanget i mobiltelefonen är större än i medmänniskor. Mobilen är numera människans bästa vän, tidigare var det väl hunden kanske, i mitt fall är det fortfarande soffan… jag blir trött bara jag tittar åt soffhållet, ingen sömnlöshet där inte.



Dags att åka iväg och köpa nyårsmaten. Den viktigaste middagen på hela året. Tyvärr är det väl fler som spar till sista dagen för att handla, allt kommer att vara slut så det blir till att planera om. Julmat är billigt nu, kanske skulle göra ett julbord istället för hummer och pilgrimsmusslor. Man borde egentligen åka bort under helgerna. Till ett muslimskt land så man slipper allt firande. Dom firar visst någon form av nyår dom med har jag hört fast jag vet inte riktigt varför. Går ju att ta reda på om man orkar.



Snart slut på 2009 och vi rusar in i 2010. Valår.. man får helt enkelt sälja tvn, lär var tv-debatter och nya former av idol program som dominerar. Vi kunde slänga in ett antal politiker i ett Big Brother hus och rösta ut en och en tills det bara vara 349 kvar. Fast antingen slog eller tråkade dom ihjäl varandra innan dess. Fyllehunden är med i Let´s dance…. , man kan undra hur många dom frågade innan man kom på att Gudrun kunde vara med och skämma ut sig. Allt för att få lite media exponering. Vad är det för fel på människor? Man gör vad som helst bara för att få vara med igen, Feministiskt initiativ, jaja, hon får väl dansa med en annan kvinna. Annika Dahlqvist kanske, fettdoktorn, fick pris idag som årets förvirrare för uttalanden som ” om man äter rätt får man inte cancer” ”vaccination mot svininfluensa är onödig om man äter rätt” osv. Årets förvirrare är förnamnet, måste kolla vilka som har fått det tidigare år. Kanske nåt att sikta på. Får man inte skrapa trisslott i tv så kanske man kan få debattera som årets förvirrare. Tror jag skulle kunna få en del röster.


Nej. Nu är det dags att odla det dåliga samvetet och tina hummern. Men som vanligt så måste man göra allt till musik. ”lyssnar man på rätt musik så behöver man inte gå på mammografi” citat Bergman. Så här kommer en liten nostalgilista att laga dan för nyårsafton maten till.

spellista 30 dec

 


Kommentarer
Postat av: jennie

Kan säga att ingen av oss riktigt förstår det där med nyår här. Julgranar och jultomtar överallt, eller kanske nyårgranar och nyårtomtar... Är lite som att turkarna vill fira jul men inte kan eftersom det är en kristen högtid så det firar nyår istället. Eller nåt.

2009-12-30 @ 15:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0