Förkyld och tokerier

Tror att detta är första gången sen jag börjat skriva som jag inte har nåt att skriva om. Beror förhoppningsvis på den kraftiga förkylningen jag dragit på mig. Förkylning går över, skrivkramp består, har jag hört i alla fall.

Hatar verkligen att vara sjuk, speciellt när det är sådär lite lagom, det är nästan bättre att vara riktigt dålig så man får tycka synd om sig själv. Fast det är klart trevligare att vara sjuk nu mot när man var liten. Nu finns det i alla fall utbildningsradion att titta på, fler radiostationer och internet att leka med. När man var liten fanns det ingenting. Man fick helt enkelt lida…



Vart tog Vicks vägen förresten? Man skulle alltid bli insmord med vicks på bröstet för att andas in ångorna. Dessutom skulle man ha på fettvadd. Alla hade Vicks inhalator på sig. Helt borde idag eller? Själv kör jag med tigerbalsam under näsan ibland för  att rensa lungorna


Tänk så mycket tokerier man hade för sig förr. Bada varmt när man fått ryggskott, inte bada i havet om man ätit mat, 6-8 skivor bröd per dag, inte mer än tre ägg i veckan, fett är farligt, man förstör ögonen av att titta på tv.


Man kan ju undrar vilka tokigheter vi har för oss idag som man kommer att ruska på huvudet åt i framtiden. 

Några gissningar:

Weekendresor med flyg
TV-tablåer
Strålningsrädsla för mobiltelefoner
Skidskytte
Dagstidningar av papper
Återvinningscentraler
Jobba 8-17

 

Kommer inte på några fler. Blir jag piggare så kanske det kommer nytt svammel lite senare idag annars så kommer det något imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0