God jul blogg

Jualftonsmorgon. Kalles jul redan klockan sju på morgonen.


TV4 har tomten Frithofsson som attraktion, en riktig tomte,  lär bli en blöt morgon om man ska hänga med i hans tempo. Fast jag är väl bara avundsjuk förståss, glögg kl nio på morgonen känns nästan rätt på julafton, kanske ska byta ut morgonkaffet mot Bengts glögg. Karln måste vara alkoholist, fast det skulle man väl bli om man drack gratisvin hela dagarna. Hur får man ett sånt jobb?  Kanske ska spilla lite vin på min cv innan jag skickar in den.


Reportage från Stockholms största julgransförsäljare, dom har sålt 10.000 granar i år… med ett snittpris på 300 spänn så blir det 3 miljoner…. Fan vad mycket pengar för nåt som ska stå inne i en dryg vecka. Trevligt men visst låter det som lite slöseri med resurser. Inga kristider där inte, inget miljötänkande heller…. Fast granar är väl återvinningsbara antar jag.


Julmat är, som jag skrev tidigare, inte riktigt min grej men trots det så blir det fullt på bordet.
Hemlagade köttbullar. Jansson ( som ska vara handskuren och med stekt rödlök). Sill, en lime/ citrongräs och en vanlig. Inte gjort skinka utan köpt några skivor färdig på affären. Ägghalvor förståss. Rödbetssallad…. Sen är det nog bra. Strömmingen helt slut på alla affärer, katastrof men men… Annars brukar jag alltid göra en chilitomat låda plus några stekta filéer. Kanske borde göra en liten omelett i alla fall… det är ju djäkligt gott. Får bli en med champinjoner.. kanske inte så mycket jul men, som sagt, gott.



Snart är familjen vaken. Gömmer alltid julklappar, nåt som gör att väntan på riktiga klapparna blir går snabbare. Fick alltid det när jag var liten, fast jag slapp leta.


Nej, dags att börja. Inget gnäll idag som ni märker, börjar tappa stinget. Får väl skriva en förstoppningsblogg imorgon, tur man har bärbar så man kan ta in datorn på toa. Man skulle ha en vattentät så man kunde skriva i badet….


Ha en bra jul, det ska jag i alla fall.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: carl-erik johansson

God Jul på dig Björn!

Det tillönskar jag också alla läsare av denna underbara blogg.

Måste erkänna att det känns viktigare att läsa bloggen varje dag än vår urvattnade lokaltidning.

2009-12-24 @ 11:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0