Åldersfixering

Är ni också trötta på att man lägger åldersaspekter på nästan allt numera. Det kanske man alltid har gjort, vad vet jag, även om man är gammal så har man inte alltid varit med.



Lyssnar du på hiphop? Du som är så gammal. Rappers delight kom väl runt 79 skulle jag tro… fast det tror väl inte ungdomar. Man ska väl sitta i soffan med en rom och cola och kolla på dansbandskampen när man har passerat den ålder man nu ska passera för att kallas gammal.

Facebook? Nä jag är för gammal för sånt….  Det är ju just när man är gammal och skröplig som man behöver sociala medier som kan hanteras från köksbordet, ungdomar borde ut på stan och rumla istället för att sitta framför datorn. Låt PRO ta över TCP/IP…. Skönt med förkortningar. Varför heter det EU och inte AB som Pia sa intervjun som bifogas. ”Va, kan man inte köpa aktier i Norge? Då förstår jag varför vi inte vill vara med…..”

http://www.youtube.com/watch?v=vXyfVJk4zWs



Twitter? Fast här kan jag förstå folks tveksamhet. Lite jobbigt att få information om allt hela tiden. Fast ibland är det rätt bra.



Vafan är det med folk egentligen? Läste om en tant som började plugga på universitetet i Umeå när hon var 69, la fram sin doktorsavhandling när hon var 78 eller nåt sånt. Man får aldrig fastna. Så ska jag bli när jag blir stor, plugga statsvetenskap eller nåt sånt, sitta vid fikat och berätta om hur det var förr. Förr, på Hylands tid, svartvit tv, en kanal men faktiskt ibland mer att se än vad det är idag. Svensk tv-teater exempelvis, Hemsöborna, Saltkråkan osv. Nu blev jag nostalgisk, det var inte meningen.



Blir en kort blogg idag. Funderar på att gå iväg och ställa mig i vaccinationskön….. not. Jag och Nasse kanske. En riktig förkylning, gärna kombinerat med magsjuka, är det mest effektiva sättet att gå ner i vikt.

 


tack för bilden Marcus


Kommentarer
Postat av: Ester

You only live once. but if you live right, once is enough! :)

2009-11-14 @ 16:31:21
URL: http://keepitfresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0