"""""Citat"""""

Så var det fredagsmys. Fast knappast chips….. får bli bira på plock eller pipes.   Ny a uttryck fastnar fort. Hörde att dom använda uttrycket på ÖoB reklamen.


Kan bli rätt tröttsamt om det överanvänds. Kanske skulle ha en frågesport där man säger uttryck och så får man gissa var dom kommer ifrån. ”hade jag ingen aaaaaning om”….fan så kul. Sa man jämt under flera år.  ”johan är kinkig” ” jag är inte bara golfspelare, jag är förbannad också”

läste någonstans att i tv-serien The Wire är det mest citerade av allt i USA genomtidern, i Sverige är det väl Hasse och Tage, säger väl en del om vår mentalitet ( positivt alltså).



Man kommer väl aldrig att bli citerad, är väl svårt när man själv citerar hela tiden. Att citera kan vara ett sätt att slippa ta eget ansvar. ”läste att…. Som han sa… osv”. man är dålig på att ta eget ansvar, man gömmer sig hela tiden bakom andra och annat. Attack är bästa försvar, kritisera för att slippa bli kritiserad.



Såg en eländig intervju igår mellan nån djuraktivist och nån chefsveterinär på nåt department. Han, veterinären alltså, lyckades få det till att det var dom som avslöjade missförhållanden som var det skyldiga eftersom dom inte anmält till myndigheterna, i nästa andetag säger han dessutom att det inte var någon nyhet utan att det redan finns dokumenterat i offentliga register sen ett år tillbaka. Hallå… varför har ni inte gjort nåt åt det då? Men det är ju lättare att klaga på budbäraren än den som i slutändan betalar ens lön. Don´t shoot me, I´m only the pianoplayer som Elton sjunger.



Har jag förresten berättat att min pappa hette Elton? Verkar vara den enda i sverige som heter så utan att ha engelsk härkomst. Syrran heter Eltonsdotter i tredje förnamn, jag tycker hon skulle byta till Eltonsdotter som efternamn, vore väl coolt.



Känns som en fredag utan inspiriation idag. Har tappat gnällkraften känns det som. Har väl blivit överväldigad över hur många saker man retar upp sig på, allt från dumma politiker till folk som tycker det är ok att grisarna har det eländigt för ”kött är ju så gott”, trafiksituationen i stockholm, julstress i november, vädret, dåliga tv-program, höga matpriser, politikertjafs, kommunalt stöd till meningslösa saker, brist på åldringsvård, brist på allt, för långsam global uppvärmning, för mycket kärringar på vägarna, fotgängare, cyklister, barn, ungdomar, vuxna, pensionärer… det är fan i mig fel på allt.


Fast man kanske skulle se sig om i världen lite mer….


Tänkte berätta om min lägenhet. Min lägenhet är unik, finns ingen likadan i hela världen. För i min lägenhet finns en dörr. Bakom den dörren ligger……….Resten av världen!



Och nu ska jag sluta skriva massa meningslösheter och öppna min dörr och gå ut till resten av världen.. jag är säkert snart tillbaka, verkar lite skrämmande.

Ingen spellista här idag, den kommer på facebook lite senare, idag kommer det däremot ett skivtips.

Buena Vista Social Club – Buena Vista Social Club At Carnegie Hall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0