Energinivåer

Visst är det underligt hur energi genereras från psyket mer än från kroppen. Igår kväll blev allt fel, tappade saker, saker som borde fungera fungerade inte, allt gick snett. Man blir rätt trött, tar sin tillflykt till soffan. Andra dagar går allt på räls och då har man minsann inga problem att fortsätta oförtrutet vidare som om blodsocker och vätskebrist inte existerar.


Så, om man drar en slutsats av det så är det väl att man ska se till att allt fungerar och det gör det självklart inte. Vad man kan göra är att se till att allt som går snett beror på mig själv, då tappar jag bara humöret men behåller min energi. Om jag är klantig så får jag se till att ställa det rätt, inga problem, men om jag får jobba i onödan för att andra inte gjort vad dom ska göra så blir jag riktigt trött-… och tar min tillflykt till soffan.


Är soffan den moderna människans korkek? Det är min i alla fall.

” ska inte du vara ute med dom andra grabbarna och rumlar runt?”
”nej, jag sitter hellre här, i min soffa och luktar på min armhåla” och eftersom hon var en klok ko, förlåt flickvän ska det vara,  så lät hon honom sitta där och lukta på sin armhåla…



Fast hon ruskade nog på huvudet, tittade med en imponerad blick på Anna Anka och tänkte… bara Kalle kunde rycka upp sig, skaffa ett jobb men framförallt,…. Köpa deodorant.. Kände att jag spårade ut, blir så när energin är slut. Tänk på att alla stora litterära verk är skrivna under olika former av drogrus, inte så lätt att skriva när man enbart drogar loss på alkohol…. Marcel Proust lär ha varit konstant hög på Absint vilket väl iofs är alkohol men med vissa kvalitetshöjande örter som tillägg…

Fast vem vill bli som Marcel Proust? Han lär ha suttit inne hela sitt liv.. inomhus alltså. Inte inne inne utan inne ute inne.  Kafka hade inte heller så kul.. fast det lär ha berott på att han var väldigt lång så han fick böja sig ner hela tiden, basketen var inte uppfunnen på Kafkas tid, tur det annars hade han väl haft svårt att hinna skriva. Nån som läst nåt av Kafka förresten, jag har faktiskt läst Processen och Amerika ( två böcker alltså) kommer inte ens ihåg om jag tyckte dom var bra. Var väl typ fyrtio år sedan… tiden går, inte undra på att man inte kommer ihåg nåt. Man skulle få uppgradera internminnet med åren, kanske tom skaffa en backup, det skulle jag behöva i alla fall, fast jag skulle väl inte komma ihåg vart jag lagt den… får vara glad om man hittar telefonen och hem.

Greasarna mår inte bra.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0