Gårdagens gåta och julfunderingar

OK, svaret  på gårdagens gåta kommer här…. 

Dansken, tysken och Bellman går in på en bar.
Bartendern säger: Vad är detta? Ett skämt?

 

Jag tyckte det var kul.


Tåg totalt 10 timmar. Man blir fascinerad av vad folk är beredda att exponera av sina liv. Högljudda samtal om mötet man var på, hur kollegor skötte sig, min granne satt och chattade på Mötesplatsen halva resan hem. Själv vill jag inte ens kika på True blood på datorn…. Folk kan ju undra vad jag är för typ, fast det gör dom väl redan.

 

Ett grått, regnigt och blåsigt Göteborg visade sig från sin sämsta sida igår. Tänk vad vädret gör mycket ibland. Fast man sitter inne så känns det ändå höstdeprimerande. Fast det är nu bara fem månader kvar till vårgolfen i Ungern. Nåt att se fram emot, golf, pilsner och tokajer, en  bra kombination.


Veckorna går fort eller hur? Snart bara en månad kvar till jul. Jul är inte riktigt samma sak nu när ungarna har blivit stora och pappa har gått bort. Inget byte av Alladin askar längre. Alladin och trisslotter det är jul det.


Man får ta igen julkänslan sen när det kommer barnbarn, då djäklar ska det bli Bullerby jular… kanske i alla fall. Om klimatförändringen håller i sig så kan man kanske fira jul med en paraplydrink på balkongen istället för snö och glögg. Dom säger att det ska bli några grader varmare på hundra år… för min del får det bli tio grader varmare redan imorgon. Kanske synd om eskimåerna men dom får väl sälja snöskorna och öppna strandbar istället. Det kanske man skulle göra förresten, en PRO BAR i Malaga. Bara pensionärer. Man får ta betalt i förväg annars lär dom väl glömma. ”jag har inte druckit någon sangria”.



Nej, man får nog jobba 15 år till innan det är dags att flytta till varmare länder. Frågan är vart man ska flytta, var är det billigast att leva? Knappast Spanien eller Frankrike i alla fall.. Svårt, får fundera på det tills imorgon.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0