Swedish Meat is Murder

Det självklara ämnet idag är naturligtvis grisar… väldig populärt ämne.  Är det inte influensa så är det liggsår.

Man är väldigt upprörd på nyheterna att grisarna far illa. Slaktgrisarna, ja det heter så, har ingen halm.. ujuj. Att dom sen bor i en liten fålla för att snart bli ihjälslagna det gör inget. Dom har ju ingen halm ju, som det heter i Lorry sketchen. Att grisar är kannibaler var väl inget nytt. Problemet var väl att den döda grisen fick ligga kvar under en lång period vilket gjorde det möjligt för andra grisar att också få lite smaskig julskinka. Fast tydligen knaprar dom på öronen först. Grisöron, så smaskigt. Fast det kanske är gott.


Detta är väl knappast första gången som det kommer larmrapporter om att djur far illa i fångenskap. Vi tror väl inte att det rör svenska djur, det är väl alltid de förbenade danskarna som misshandlar sina djur mellan alla snapsarna. Att ordföranden i Swedish Meat också gjorde det kom tydligen som en chock. Misshandlar djur alltså, snapsar dricker han säkert.” Jag tar mig ett par djäklar och en iskall malt, sen går jag till lagårn och sparkar ner en galt.”


Man ska kanske inte skämta om grisar, man kan bli en själv i nästa liv, om man gjort nåt bra alltså.


Mitt råd, för att djuren ska få det bättre är… håll dom inte i fångenskap, ät inte kött.


För att citera The Smiths; Meat is murder.



Skivan finns tyvärr inte på spotify,  ni får nöja er med en samlingsskiva

The Smiths – The Sound Of The Smiths


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0