Tåg och deja vu.... igen

Bloggskriveri nästan mitt i natten. 4.43 tåget till Upplands Väsby, sen pendeltåg till stockholm och slutligen 6.00 tåget till Göteborg. Det är konstigt hur lätt man anpassar sig, det är bara att gå upp och gå iväg. Inga problem.


Regn och rusk men eftersom det är så man känner sig så är det väl lika bra det. Tillbaka till ett favoritämne. Vad gjorde våra förfäder för ont som blev förpassade till detta kalla och mörka land. Nåt måste dom ha gjort. Först blev dom utkörda från Provence, sen från Normandie, inte ens tyskarna vill ha dom så till slut stannade dom i ett land där det är kallt, inte går att odla mer än några månader per år, där det inte ens är riktigt vinter… och, inte att förglömma, golfbanorna är stängda halva året, minst!!!


Här kommer en historia som jag tänkte att ni skulle få fundera på tills imorgon:

 

Det var norsken, tysken och bellman som gick in i en bar.

Då säger bartendern:  ?????

 

Norrmännen tar över i Sverige. Skavlan och ny VD på Vattenfall. Statoil. Hälften av alla butiker är snart norska. Tur att dom inte kan spela ishockey annars hade vi varit illa ute.

Skidor är det ingen som bryr sig om…. Inte nordisk kombination heller, märklig idrott förresten, backhoppning och sen längdskidåkning.  Såg att dom sänder VM i strandfotboll på Eurosport just nu.. jaja. En kollega till mig har vunnit o-ringen i precisions orientering… vad hittar dom på härnäst. Snart börjar dom väl spela innebandy på is också.


Bowling fortfarande den största och mest globala idrotten som inte är en os idrott. Lär väl aldrig bli de heller. Under åttio och nittiotalet var bowling USA:s största tv idrott på årsbasis, dvs den totala tittarsiffran under året var störst. Superbowl är naturligtvis större som enskild sändning men totalt var bowling större. Man har tappat senaste tio åren och nu stämmer det säkert inte längre. TV 4 sport har faktiskt börjat sända lite super six finaler och Eurosport sänder lite från proffstouren i USA. Rätt kul sändningar faktiskt.


Annars händer det väl inte mycket på idrottsfronten just nu. Märks på Sportspegeln: Inför os ( det startar om tre månader!!!!), inför fotbollsmatch ( obs, det är en träningsmatch!!) och Foppa är tillbaka ( har man inte hört den förr?). Nä, man får se till att idrotta lite själv, kanske skapa en egen idrott, då är man i alla fall bäst ett tag. Varför inte starta en cricket liga, det vore nåt det.

'
Citerar mig själv nedan, sk metablogg….. eftersom jag kom på det just nu, dvs jag tyckte jag var duktig på nåt bara för att jag är gammal…..

Satt på sushi baren idag. Hörde en konversation " mitt värld skakades idag... min mormor har börjat på spinning, hon är 82 år"
Duktigt av henne eller hur? Fast...


Min reflexion är att när man var ung och dålig på nåt så har man en ursäkt: han är ju ung. När man är gammal och dåligt på nåt så har men en annan ursäkt: Han är så duktig för sin ålder...
Innebär detta att om man är dålig på nåt så bektraktas man som duktig tills man blir vuxen ,urusel medans man är vuxen och sen bra igen när man blir gammal? Det innebär alltså att om man bara väntar länge nog så blir man bra på vad man än gör.. kanske inte sex då men annars.


Jag har minnesförlust och deja vu samtidigt....

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0