Ursäkta den sena timmen

Lovade att inte skriva om vaccin igen efter igår men löften är som regler, till för att brytas.

Klart man reagerar när kön till vaccinationsbyrån i morse var minst 300 meter lång. Var kanske 500 personer som stod i kö. Undrar hur man tänker? Om man nu är så angelägen om att vaccinera sig så kan det bero på fleras saker, en kan vara att man känner sig lite hängig, man kanske tom har någon form av förkylning, influensa eller, ve och fasa, svin influensan. Då tänker jag att det är perfekt att tränga ihop sig med fem hundra andra människor som också känner sig hängiga… Jag håller mig så långt därifrån som möjligt…


I Norge lär 900.000 människor ha svininfluensa och 1000 har dött. Nu måste man tänka lite statistiskt. Hur många människor i en grupp om 900.000 avlider under en månad oavsett om dom har influensa eller inte? Kanske lika många, kanske fler? Det är kanske tom säkrare att ha influensan än att inte ha den… Jag tänker att om alla människor i hela världen vaccinerar sig utom jag så klarar jag mig ändå. Tyvärr verkar fler ha tänkt så. Vi kanske delar upp hela Sverige i en grupp friska som jobbar och tjänar pengar åt oss som blir sjuka och ligger hemma på soffan och tittar på Hem till Gården… det där med influensa kanske inte är så dumt ändå.


Soffan är människans bästa vän….

 

Har spenderat dagen i Enköping, Fantastisk stad… för att vara en håla alltså. Fast dom har nog mellansveriges bästa livsmedelsaffär, ICA Maxi vid en av utfarterna, kanooooon… Dom har tom en riktigt bra fiskdisk, det är man inte bortskämd med precis.


Så, ikväll blir det krabba med limeaioli, allt köpt på maxi, lite slött kanske men herregud, man är väl gammal och trött, en hel dag kompetensutveckling tar på krafterna så det blir en kort blogg idag, bättre imorgon, fredagen den trettonde, det ni. Antar att alla numera, efter Da Vinci koden, vet varför man har otur den dagen.

 


Kommentarer
Postat av: Kristian

Til nå er 15 personer døde av svineinfluensa i Norge.

Kun 1 som inte var i risikogruppen.



630.000 nordmenn kan ha blitt smittet av svineinfluensa siden mai i Norge. Men det finnes ingen bevis på det. Det er bare 5000 som har blitt testet for svineinfluensa.

2009-11-12 @ 20:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0