Elgiganten och "Björn som Landshövding" kampanjen

Hörde i morse att folkpartiet, riksdagens mest invandrarfientliga parti, vill ha ett samarbete med Miljöpartiet om Sverigedemokraterna kommer in. Det är väl en god intention men har man inte gett upp när man säger att det finns en god chans för dom att komma in? Jag tycker det.  Bättre att driva linjen att en röst på sd är bortslängd då man ändå inte kommer in. Det tror jag i alla fall.

Idag känns det lite mer positivt så spellistan kommer att handla om tro, hopp och kärlek…

Nytt dator inköp idag. Var på Elgigantens öppning av ett ”Mega Center”. Hade tydligen varit kö före öppnande. Har vi inte kris i Sverige? Storbilds-TV och det enda som sänds är reality shower… vill man verkligen se sån skit i storbild och i högupplöst bild? Suddig svart-vit skulle nog passa bättre.

Omsättningen på Elgiganten måste ha varit… ja just det, Gigantisk. En representant från handelsbanken stod och lånade ut pengar, Securitas stod utanför… Man undrar ju. Kanske kronofogden också skulle stå utanför…några av de som handlar borde ha skulder kan man tycka.


Är vi desperata inför den totala kraschen eller är det helt enkelt så att vi dämpar oron för jobb, stigande räntor och allt vad det nu kan vara med att konsumera. Kan känna lite likadant själv faktiskt. Vi kanske klarar oss denna gång, verkar ju som konjunkturen håller på att i alla fall plana ut. Men… när det vänder går räntorna upp och då blir det väl synd om de som köpt miljonlägenheter för lånade pengar. Tänker folk inte på vad som kan hända. Fast att bjuda för högt på lägenheter är väl också en form av konsumtionsångest. ”vill ha, vill ha”.

Fast det är väl invandrarnas fel det också förståss…


Hörde att dom föreslog Per Nuder till landshövding i Uppsala… hallå, jag är ledig… Varför kan inte jag få bli landshövding.

In Uppsala born and raised
in the bowling alley I spent most of my days

Chilin, striking and putting pins down
But now I want to be the head of the town

STÖD MIG I MIN KAMPANJ!
Björn  som Landshövding.

Kommer facebooksida snart. Me for head of the district ( vad heter landshövding på engelska, kanske retirementhome for overdue politicians) 

Vad tycker ni? Ska jag köpa byxorna?

Hur som helst, dags att börja installera nya datorn och sen lär det väl vara kväll… tänk vad allt tar tid.

Veckans spellista handlar alltså om tro, hopp och kärlek. Håll tillgodo. Man kan i alla fall höra att Bob Geldorf kunde göra bra musik innan han blev Sir Bob… låter som en saft förresten. Har ni Sir Bob med hallonsmak?

http://open.spotify.com/user/bbergman/playlist/0f31ojrVza5sehjX09HOz7

 


Kommentarer
Postat av: jennie

Jag stödjer din kampanj pappa! Är Fresh Prince in Bel Air rätt melodi för "In Uppsala born and raised..." ? :)

2009-10-25 @ 19:23:59
Postat av: Anders

Go for it!!

2009-10-25 @ 22:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0