GÄÄÄSP

Så, då har man blivit en facebook grupp också. Någon som startat en grupp ”Björn som Landshövding” efter att ha läst min insändare: : http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=2-AV_ID=974651,00.html


Tack för det. Chansen att det går i lås är väl kanske inte så stor men den ökar dag för dag…. Skulle kunna starta som vikarie, kanske tom praktikant, måste finnas nåt bidrag man kan få för det.

 

Verkar dock inte som alla tar det på allvar. Jag vill verkligen bli landshövding. Det måste väl trots allt vara det optimala jobbet, bli landshövding i den stad/ län man är född i.


Har fått frågan några gånger, speciellt nu när man inte är låst av ett jobb…( detta hinder för personlighetsutveckling som vi accepterar tills vi pensionärer för då ska vi minsann göra det vi alltid har drömt om) vad jag egentligen vill göra. Rätt svår fråga eller hur? Oavsett vad man svara så har man exkluderat allt annat. Om jag säger bagare så tänker säkert nån, vad synd, jag som behöver en konditor.
Problemet är väl att man vill göra allt men kan inget. Man skulle vara fackidiot. En sån där dom ringer från TV 4 nyhetsmorgon när det hänt nåt. Oj, vi är invaderade av Isländska vandringsmyror, ring björn, han kan allt om dom…. Eller nåt sånt.


Jag kan inte allt om nåt. Perfekt landshövding mao. Journalist kanske, skulle gärna bli journalist men kan tyvärr inte skriva. Har hört att man kan lära sig det men jag är tveksam. Vore kul att skriva en bok men vad ska man då skriva om. Barndomen? Tror inte det. Deckare? Finns det för många av redan. Läste förresten Kjell Eriksson häromdagen, utspelar sig i Uppsala. Den var ok förutom att han svamlar för mycket. Gå en kurs hos Simenon säger jag, nu är ju han död så det kanske blir svårt men ändå.

Som vanligt rekommenderar jag Maigret böckerna, men det har ni väl redan hört antar jag.

 

Annars har jag inte så mycket att kommentera idag. Verkar inte hända så mycket i världen.
Kineserna köper Volvo…. Gäsp.
Socialdemokraterna har partikonvent…Mega gäsp!
Henke har slutat…mummelgäsp. ( undrar vad han sa på intervjun jag såg i går. Ny facebook grupp, texta henke),  vi har vintertid … tröttgäsp…. Oj, blev det ljusare på morgonen, oj så lätt det blev att stiga upp…


Nej, dags att ge sig ut i världen, se nya miljöer, uppleva nya saker, träffa nya människor….
Eller också äter jag lunch på det vanliga stället, vi får se.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0