Högre klass på a-lagare

Fredag och sk halvdag, för många i alla fall. Halvdag går väl att översätta till engelska men hur översätter man klämdag? Squeeze day? Fast  om man ska få tag i folk så är halvdagar inte speciellt bra, man får fokusera på annat.

 

Landshövning kampanjen rullar på, 32 medlemmar i gruppen. Ger anledning till viss eftertanke.

 

Otroligt vilken kraft det finns i de nya medierna. Inte bara åt rätt håll. Man kan ju få för sig att det riksdagen har väl flera hundratusen medlemmar idag, Sverige demokraternas egen site har drygt trehundra. Nu kan man ju tänka sig att deras sympatisörer inte är så internetmedvetna men det kanske är en fördom. När den typen av ”rörelser” börjar utnyttja de nya medierna, om dom inte gör det redan, så kan dom få ut sitt budskap på ett väldigt kraftfullt sätt. Dessutom kan man ta emot informationen, visa sin sympati osv helt anonymt. Man slipper gå på möten…  Kanske nåt för Viktväktarna att ta efter…


En helt annan sak, två faktiskt.


Har dykt upp en gatumusiker i Uppsala, sitter på gågatan och spelar gitarr, elförstärkt. Helt otroligt bra. Har aldrig hört nåt liknande. Varför är han gatumusiker? Får han inga vanliga jobb? Är det helt enkelt så att standarden på gatumusiker har höjts utan att jag har märkt det? Det för mig osökt över till vad som hände på Systembolaget för en tid sen.


Kom in strax före stängning, hämtar en box vanligt rödtjut. Före mig i kön står en rejält påstruken, skitig, illaluktande …. A-lagare ( nu kanske jag var fördomsfull men jag hittar inget annat sätt att beskriva honom, fast en a-lagare kan ju vara en väldigt bra reparatör också...). Pratar med alla och är allmänt, stenhög. Kommer fram till kassan och kassörskan går tveksamt med på att han ska få handla, kallar honom tom vid förnamn ( Bo-Lage kanske). Det är ingen tvekan om att han ska tillbaka till parkbänken och dricka upp vinet innan han tar färdtjänst hem.

Jag står alltså med min box för runt 200 spänn. Han däremot har ett spansk rödvin för dryga hundralappen… dessutom med kork.



Här uppstår två frågor:

Hur ska han få upp vinet? Har han alltid en korkskruv med sig när han är ute på stan och super? Ska han springa in på en restaurang och be att få det öppnat? Hur gör han?

Den andra frågan man ställer sig är: Har jag fel kompisar?


 

Äntligen en box från Hemma hos:

http://blogs.playgroundmusic.com/sweden/artists/hemma-hos-box-1?awesm=fbshare.me_BCag



Här är veckan spellista, inget tema denna gång utan bara låtar jag gillar i de mest blanda genre…. Hur fan skriver man pluralis av genre.. genrar kanske

http://open.spotify.com/user/bbergman/playlist/0XH2MIDKRfBdmZ5ecADGd9

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anders

Fan, inget stämmer längre. A-lagare skall tjacka starkvinare och halsa ur "påsen". Det gäller sen gammalt.

2009-10-31 @ 18:26:06
Postat av: Björn

Du har helt rätt Anders. Vad är det för fel på Aurora?

2009-11-02 @ 09:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0