Insändare

Min insändare om Landshövding kom in i UNT idag: http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=2-AV_ID=974651,00.html


Helt otroligt, det trodde jag inte. Nu tror jag ju inte att jag ska bli Landshövding men det vore bra om det blev någon med uppsalakoppling. Vi har haft Hans Ahlsén tidigare och, utan att lägga någon politisk aspekt på det, var ett bra val. Nu vet det sjutton vem som ska bli. Får försöka komma med några förslag:

Thomas Östros, är från uppsala men framförallt skulle vi väl slippa höra den gläfsande mopsen på nyheterna var och varannan vecka.

Varför inte vädernissen på tv, Anders, han kanske kan fixa så det blir lite varmare. Den andra vädernissen är väl också från Uppsal? Varför samlas dom här? Vi har väl inte bättre väder än andra, just nu känns det tom som att vi har sämre väder.

Owe Thörnqvist kanske, är visserligen rätt gammal men i alla fall. Rock på Slottet….

Lasse Svensson. Det vore något det. Ställer man upp två mål på vändplanen utanför slottet så kan Sirius spela sina matcher där nästa år, lär väl räcka för den fåtaliga publiken. Man ska nog inte skämta om fotbollsdegraderingen, det är inte kul, det är snarast tragiskt.

Anders Wall eller någon annan rik uppsalabo kunde vill lägga lite pengar på att få upp Sirius i allsvenskan på några års sikt. Gör han det så tycker jag han kan få bli Landshövding på köpet. Kan man driva kampanj att Heby ska tillhöra uppsala kommun så kan man väl engagera sig i fotbollen också.

Kommer inte på så många fler Uppsala bor som kunde vara lämpliga, förutom jag då förstås.

Medge att det är ett märkligt system att politiker som inte vill vara politiker längre får bli chef för Länsstyrelsen på nån ställe där dom aldrig har varit.. mycket märkligt. Man undrar ju vilka kvaliteter som krävs för jobbet.  Undrar om Anders Björk har anmält sig till försäkringskassan nu när han är arbetslös, fast han kanske är pensionerad.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0