Netverk och Brel

Var på nätverksmöte igår, var i Stockholm så det heter väl Netverksmöte kanske. Engergisk säljare som påpekade vikten av att nätverka. Är lite skeptiskt när man säger till folk som är på ett nätverksmöte att det är bra att nätverka, det borde man veta om man är där, fast han höll det på en bra nivå.

 

Det var rätt bra faktiskt, över förväntan. Man ska lära sig nätverka men man ställer även krav på att man tillför något till nätverket, inte bara sitta och ta emot, bra koncept, tyvärr är det en dag i Stockholm varje vecka vilket kan vara lite i mesta laget. Heter Shortcuts. Bra film också, två av mina musikaliska favoriter, Lyle Lovett och Tom Waits är med. Fast det har väl inte med nätverket att göra kanske, tror inte Tom Waits tackar ja till min vänförfrågan på Facebook… fast det får man aldrig veta om man inte frågar.

 

Hur många nätverk finns det egentligen? Verkar som en del är med i alla, man kan ju undra hur dom har tid och råd, det är trots allt inte gratis. Nödvändigt idag dock, att vara med alltså, inte att vara med i alla.

 

Måste citera gårdagens Rocky strip som handlar om partners ( byter alltså ämne, fast ett stort nätverk borde innebära större möjlighet att hitta en partner, så var det för mig iallafall, mitt största nätverk är bowling... kanske inte för alla men ändå):

”Män söker en kvinna som är lika sitt ex, kvinnor söker en som är den direkta motsatsen”
”Då är ju du undantaget Rocky, du hade en flickvän och nu har du ingen…..

Idag blir det inte mycket skrivet som ni märker, kanske kommer mer senare under dagen. Kommer i alla fall en helgspellista. Denna gång startar jag med ett helt gäng Jacques Brel covers och låtar.

Har ni inte upptäckt honom tidigare så titta på detta från 1962.


http://www.youtube.com/watch?v=cBMDX2sR27U

 

Fast jag kunde inte hålla mig till planen så det avslutas med ”Let´s go bowling” och ”Tour de France”. Den sistnämnda nog den bästa idrottslåten sen Nackas ”Vi hänger med” ( som inte finns på spotify, var klagar man?).

http://open.spotify.com/user/bbergman/playlist/0sII5BVA7hA4LGxI0HzlzY

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0