Obesvarad kärlek och Sirius

Härlig helg. Riktigt kulturellt.

Dali utställning på Moderna Museet, rätt bra. Fast personligen så blir jag inte så tagen av hans bilder eller skapelser. Lite för kallt och ytligt. Kul bilder, kul kille, duktig på media men inte mer, inte för mig i alla fall. Var bättre än Dali museet i Berlin ialllafall. Knepigt med en kille som är mest känd för en soffa, visserligen en läpp soffa men ändå.


Lite middag för e teatern. Buchetto. www.buchetto.se. Verligen  skitbra. Tre unga killar som verkade göra allt själva, servering, matlagning osv. Känns väldigt familjärt när dom pratade om vem som gjort vad i köket.Bra vin och en strålande panacotta.

Sen var det dags teater med Loa och Babben.

http://www.wallmans.dk/sv/teater/OBESVARAD-KARLEK/Default.aspx

Obesvarad kärlek, det kan man ju verkligen säga. Babben helt strålande, sjöng lika falskt som jag… jag har botten rekordet på singalong eller vad det nu heter, totalt tondöv, sjunger inte ens i duschen när jag är ensam hemma….


Fast, som man säger i pjäsen, vem är det som har bestämt vad som är rätt och fel, vem har bestämt att tonerna just ska sjungas i den eller den ordningen, vem har bestämt hur en ton låter osv. Så tänker jag också, det kanske är jag som sjunger rätt och ni som sjunger fel. Kunde Mozart sjunga? Ingen som vet. Beethoven var så less på sin egen röst att han låtsades bli döv…..  Man kanske skulle ställa upp i Idol nästa år. Folk är nog rätt less på unga snygga killar med snelugg, unga snygga tjejer med blonderat hår klinkande på en gitarr. Snart är folk redo för en tondöv äldre man, så fort världen är redo ställer jag  upp…. Kanske i alla fall.

Skön pjäls i alla fall. Bygger på en sann historia, http://en.wikipedia.org/wiki/Florence_Foster_Jenkins, om en kvinna som älskade opera så mycket att hon inte insåg sin begränsning. Fast varför ska man göra det, om man gör det man älskar så blir det bra oavsett vad andra säger. Hon sålde ut Carnegie Hall… visserligen skrattade alla så dom grät och inte av rörelse som hon trodde men det har väl mindre betydelse.



Tillbaka till elände och gnäll….. Uppsala är Sveriges fjärde stad och har varit så i alla fall de senaste 50 åren…. Bästa laget i Sveriges största sport kommer nästa år att spela i division tre ( fast det kallas division ett). Det är fan helt otroligt. När jag blir landshövding då ska det bli ändring på det. Dom kan få träna i Rikssalen om dom vill.
Kanske är så att Sirius också har en Obesvarad kärlek men då till fotboll......



Tack för ert stöd i Landhövdingkampanjen. Alla som stöder mig kommer att få komma på installationsmiddagen.
Allt kommer att bli bättre när jag blir landshövding bara så ni vet det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0