Golflektion och existensialism för kycklingar

Äntligen härligt höstväder…. Skönt att slippa gå ut. I Istanbul är det just nu 23 grader men ska bli 29 under dagen. Där kommer man väl att klaga på att det är för varmt. Fast om man inte fick klaga vad skulle man då göra, klaga på att man inte får klaga kanske. Bygga en mur där man kan klaga.. det kanske är att gå lite väl långt.

Tog en golflektion igår, man börjar bli desperat, tror det är min femte lektion sen jag började. Kul kille. Tyckte jag skulle ändra putt teknik till inside-inside ( ni som golfar vet vad jag menar). Inte så dumt faktiskt. Sen frågade jag om han gjorde så…. Nja, säger han, jag har en ögla i baksvingen…. Det tycker jag är trovärdigt, gör som jag säger inte som jag gör. Kul att ha nåt att träna på, det kan i alla fall inte bli sämre.

Fast det säger man ju jämnt, nu kan det inte bli värre och så går man väl och bryter benet eller nåt sånt. Då säger man igen att det inte kan bli sämre men då bryter man väl andra benet osv osv. Lika bra att vara tyst. Finns säkert  ett fint filosofiskt namn på den inställningen, nån har väl sagt att livet är ett långt lidande… har inte riktigt ordning på filosoferna, återkommer om det. Vi vet ju i alla fall att vi ska dö så det är väl lika bra att vara beredd på det.

Heard in a restaurant:
-How do you prepare you chicken?
-Not much, we just tell them they´re gonna die

Nog om det.

Dags att fundera på allt som ska göra under dagen… så, nu var det slutfunderat, dags för en kopp kaffe istället och lite funderande på planen inför framtiden. Verkar faktiskt som många företag är positiva inför framtiden och vill satsa för att ta marknadsandelar, verkar finnas en stor optimism, skönt att höra tycker jag. Annars hörde jag på radio att lågkonjunkturen inte har nått privatpersonerna ännu och att det tar fem till sex år att ta sig ur en konjunktursvacka som den vi har nu.  Oops… låter ju sådär.

Dagens bokrekommendation:

Philip Roth: The plot against America. Inte helt ny men intressant. Handlar om att nazi sympatisören Charles Lindberg blir USA:s president med efterföljande judeförföljelser. Lite pratig bok där han inte alltid håller sig till handlingen men en intressant tanke och en rätt bra bok.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0