Hösten är här

Vaknar i ett kylslaget Uppsala men med strålande sol. Hösten är verkligen här. Utanför har löven börjat gulna så smått. Om inte vinter kom efter hösten så skulle jag nog tycka att detta är den finaste tiden på året. Kunde vi inte ha höst-sommar-vår-sommar istället för den eländigt, blaskande och ruggiga sk vintern. Man får sikta in sig på att hitta nåt på varmare breddgrader när man blir äldre. Kanske hoppas på att någon av ungarna flyttar utomlands, skaffar barn och så får vi åka ner som barnvakter….

Som pensionär behöver man inte mycket, har man bara plats för rullatorn, golfbagen och Porschen så får man vara nöjd.


Var nere och kikade på korpbowling igår, division fem. Vilken glädje! Ena laget helt otroligt urusla men dom tyckte det var skitkul.  Duktiga spelare på banan bredvid blev irriterade för att dom inte lyckades i varje slag, nybörjarna misslyckades hela tiden men hade roligast. Finns nåt att lära av det tror jag.

Allt är väl roligast i början, innan förväntningarna och kraven kommer, innan man upptäcker att man inte kommer att bli så bra som man hade hoppats på. Det är då ursäkterna kommer. Som en fd bowlare sa igår ” Jag har ju inte spelat på 12 år” trots att han hade ett ett år gammalt klot i väskan. Ja ja…

 

Hur länge kan man vara nybörjare i en sport förresten.  Lovande kan man nog vara hela livet, i alla fall i bowling. I golf har jag aldrig varit lovande. Har jag spelat golf i 29 år men är fortfarande nybörjare eller är man helt enkel bara talanglös och oduglig? Det är nog det senare. Då får man skylla på annat; spelar inte så mycket, har ont i ryggen.. och sen den sämsta ursäkten av alla; jag är dålig på att putta… precis som det momentet inte ingår i spelet.


Dags att dra igång träningen idag. Finns inga ursäkter längre. Dessutom fint väder. En kortare löptur följt av ett längre bad blir en bra avslutning på dagen. Så, om ni inte hör av mig på ett tag så fick jag en hjärtinfarkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0