Kommer inte på nåt att skriva om, skriver ändå

Har inget att skriva om idag. Ingenting. Helt blank. Fast jag skriver ändå även om det knappast är troligt att någon vill läsa mitt svammel. Är det så att skrivandet till slut blir ett tvång, alla mina läsare (kanske vore lättare att maila till de 11 som läser varje dag…..) förväntar sig att jag ska skriva… kanske inte men låt mig tro det.

Det är väl när saker går från hobby till tvång som det blir jobbigt. Som att jobba.. .om jobbet vore ens hobby så skulle det nog vara rätt lätt att gå dit. Är det ens hobby behöver man inte heller ta ansvar.


Ungefär som försäljning. Alla på ett företag vet precis hur man ska göra om dom själva slipper ta ansvaret för resultatet. Hur många gånger har inte nån från styrelsen, helst nån helt ny, sagt ”har ni tänkt på det, har ni pratat med dom, det borde gå att sälja mer osv osv”. Fast dom sätter sig aldrig i en säljposition själva.


Fast själv vet man ju också precis hur det ska gå till… speciellt i idrott.. hur fan kunde han missa, det var ju öppet mål? Bänkexperter. Finns i alla idrotter, nästan värst i bowling.


Apropå ingenting. Fick klagomål att jag inte gnällde tillräckligt. Gnäll själv då, säger jag, om du tror att det är så djäkla lätt.


Blir mer skrivet imorgon, kanske har hänt nåt då….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0