Supportelände och lite om meta

Tänk vad man gör sig beroende av att hela tiden vara kommunicerbar. Stressen ökar. Har jag glömt mobilen, tänk om nån ringer. Uppkopplingen funkar inte, tänk om nån mailar.

 

Just nu känner jag mig avskärmad från tillvaron, nätuppkopplingen funkar inte. Det finns annat att göra, dammsuga exempelvis, men det går inte att koppla av ( är det motsatsen till att koppla upp) förrän  man har kunnat läsa mail ( de få intressanta jag får), kollat lite inlägg på facebook ( exempelvis om det blivit några nya fans till polarbear.se) och allt annat helt onödigt som man nästan reflexmässigt gör varje morgon och sen flera gånger per dag. Man borde nog försöka stressa av lite kanske, fast då försöker man väl stressa av snabbare för varje gång man gör det. Gunde vart tog du vägen? Varför är inte han med i superstars förresten? Dom kunde tävla i att äta frukost fortast.

 

 

Ringde i alla fall supporten, hur frustrerande upplevelse är inte det, sånt ska man inte göra på morgonen, hela dan kan bli förstör.
Dom börjar som vanligt. Har du gjort det? Ja. Har du gjort si och så? Ja. Har du router emellan modemet och datorn? Ja, det är väl klart jag har…. Då får du stänga av den… Då frågade jag till slut om han var helt desperat eller om det var otänkbart att felet kunde ligga hos dom. Verkade nästan så. Till slut, vilket han borde ha gjort direkt, undersökte han om andra i huset hade samma problem… jo men visst, ingen hade fungerade uppkoppling.  Det hade jag kunnat räkna ut med tånaglarna..

 

Är detta ett supportproblem eller är det generellt? Jag tror att vi idag mer och mer tenderar att skylla ifrån oss. Mitt fel kan det inte vara och om det ändå, mot förmodan, skulle vara det så berodde det i alla fall på nån annan. ”Han slog tillbaka först”. Där kom det lite gnäll i alla fall. Skönt eller hur?

 

 

Gillar ordet meta… inte namnet alltså. Vad är det man läser på aftonbladets sida numera. Enbart metanyheter. Vart har vi kommit när det som är mest intressant för media är vad andra media gör, vad det är på tv, vad kändisar med överdriva exhibitionistiska drag tycker om att bada med skalbaggar eller vad dom nu gör? Måste väl finnas intressantare saker att kommentera än det. Fast man vill väl leva i sin lilla bubbla, förfasa sig över puckade hemmafruar i USA ( trodde jag läste fel på löpsedeln, Anna Anka, Arne heter han väl?) och annat överdrivet så man slipper fundera på hur man har det själv. Religionen är inte längre opiumet för folket, det måste vara dokusåpan. Tror inte Marx ( eller var det Engels) hade förutspått det. Skönt att Bengt Magnussson finns, det hade dom nog förutspått, dom gick väl i skolan tillsammans.

 

 

Nu lite metabloggande. Det finns dom som läser min blogg och om du läser detta så tillhör du också dom….
Fått klagomål på att jag gnäller för lite, djävla gnällspikar, nån som gillade min toppade boll logik och nån som i alla fall har insett att jag ser ut som en filmstjärna ( även om det inte är Sean Connery). Kul med läsare och kommentarer.

 


Kommentarer
Postat av: Markus

En liten fundering. "Just nu har jag ingen fungerande uppkoppling" - Har du masat dig iväg till 7-11 månne för att uppdatera bloggen, eller surfar du på något trådlöst bredband i närheten?

2009-09-21 @ 08:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0