Ulf Larsson och Facebook

Nu är det slutbantat…. Årets bantare de senaste åren, Ulf Larsson, död vid 53 års ålder. Han levde bättre som tjock än som smal tydligen, i alla fall levde han längre. Kommer ni ihåg barnprogrammet Bröderna Larsson? Strålande. DET var hans genombrott inte nåt programledarprogram.
Man får se till att man alltid har lite chips och choklad hemma ifall man skulle känna sig smal någon dag.

 

Fast träna borde man väl göra. Undrar hur mycket tid och energi man lagt ner på att prata om att träna jämfört med tiden man lagt ner på själva träningen. Blev man vältränad av att prata om det så vore man väl lika stor som Samuelsson nu. Superstars börjar om ikväll. Stenmark är absolut den som imponerar mest, 53 år och bäst i de grenar han vill vara med på, tom 800 meter ( i alla fall i sitt lopp). Det måste vara nåt kemiskt som gör att en del har så lätt för sig medans man själv för kämpa för att ens kunna gå rakt.


Lite orättvist att en del har all talang. Ta Lundell. Kan sjunga ( jo, det kan han), spela, skriva låter, texter, böcker och dessutom kan han måla.. jag kan nätt och jämnt skriva mitt namn läsligt, ni vill inte ens höra mig försöka sjunga. Tror jag har bottenrekordet någonsin på  Sing star eller vad det heter. Man borde få extra poäng om man kan undvika alla toner. Man blev inte ens bra på det man trodde man var bra på. Fast vem bryr som om att man kan bowla. Bowling är populärt, bowlare lär aldrig bli det. Finns nog inget mer töntigt. Inte direkt någon bra raggningsfras. ”Hej, jag bowlar. Visste du att bowlare gör det i tre hål samtidigt?”. Tror inte det funkar fast det finns ju mycket underligt folk så varför inte.

 

Polarbear.se fan sida på Facebook är nu uppe i 40 medlemmar trots begränsad reklam. Intressant med nya medier för att skapa varumärken och intresse. Facebook verkar onekligen fungera. Bob Hunds sida är väldigt aktivt med nyheter om nya konserter odyl. Rätt bra. Finns de företag som har delar av sin kundsupport på Facebook. Dom kunde lägga upp lite instruktionsfiler på youtube också, lättare att förstå när man ser än att enbart läsa text. Twitter är jag mer tveksam till. Verkar vara ett medie för medier. Problemet är väl att det kostar att skicka från telefonen och då avvaktar man. Fast det är ändå intressant att Obamas press sekreterade twittrade under valkampanjen. Har dock lite svårare att se hur man ska kunna utnyttja det i vanlig marknadsföring.


Undrar vad som kommer härnäst? Man blir väl till slut så stressad av all information man får att man slänger skiten och börjar skriva brev igen. När fick ni ett vanligt brev senast? Jag har inga kompisar så för mig var det onekligen ett tag men även om jag haft kompisar så hade jag nog inte fått några brev. Senaste var nog när man låg i lumpen och var på övning. Fick då brev från min dåvarande flickvän, ett trevligt avbrott i vardagen. Idag har man väl mobiltelefoner så man kan ringa hem även under krig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0