Åldersnoja, dock inte min

Kort blogg idag, återkommer på eftermiddagen men nya sanningar om livet.

 

Skönt att det redan är onsdag, fyradagars vecka vore nåt att införa tycker jag, fast nu under våren är det väl inte många veckor som är ”hela veckor” så vi kanske redan är där.

 

Jobbar vi för mycket? Egentligen rätt svårt att hävda det eller hur? Vi arbetar ungefär 25 procent av vår vakna tid. Varför blir vi då så stressade? Kraven är väl otroligt höga på allt som ska göras utanför jobbet. Superföräldrar, massor med hobbys och dessutom ska man hålla sig ung och fräsch.

 

Trodde jag hade åldersnoja men det verkar vara en mild bris jämfört med många andra i min bekantskapskrets. Alla toktränar, dessutom måste man skriva det på facebook varje gång. Vad är denna ”jag är så djävla duktig som tränar” exhibitionism ett utslag av? Märkligt. Sen ska man köpa motorcykel, skriva varje gång man är ute och åker men helst lägga upp en bild på sig själv på sin nya häftiga hoj.

 

Sen har vi facebooktrenden att tala om hur djävla kär man är. ”hej, gullplutten, nu kommer jag hem snart”. Vafan… håll sånt för er själva. Titta så fint vi har det hos oss. Kul, numera räcker det inte med att man är nöjd med vad man har utan man ska tala om för alla andra hur nöjd man är med sig själv och sitt liv. Det är självfallet bra men att man är nöjd med sig själv men alla meningslös information dränker tyvärr all ”viktig” information. Media bruset är kompletterat med ett nytt brus, ”privat” bruset.

 

Vad blir nästa trend? Ny fuckbook kanske, vilka har ni knullat, varför och hur var det? Antagligen olagligt.

Man kunde ha en sida där man lägger ut alla kläder så folk kan se allt man har och inte har, Closetbook.

 

Möjligheterna att exponera sitt privatliv är oändliga….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0