Dåligt med inspiration idag

Hur integrerade är vi egentligen? Är vårt samhälle mer segregerat än vi vågar erkänna?

 

Reflekterade över det igår när jag var på Friskis. Tittade in på gymmet före gymapasset. Säkert 40 procent med vad det ser som invandrarbakgrund. Går sen in på passet och där är det en procent… dvs en som inte har typiskt svenskt utseende. Vad beror detta på? Kan inte invandrare hålla takten, lovar, hälften av dom som går kan det inte heller.

 

” Har du rytmen i blodet för i fötterna kan du inte ha den i alla fall”. Märkligt är det i alla fall.

 

 

Fast det är inte många negrer med i sim-vm heller, inte många vita på sprintfinaler i os… Hockey, vit sport. Maraton, mörk sport…

 

 

Fan, kommer inte på nåt att skriva om idag. Har inte retat upp mig något på hela dan… märkligt. En tant som körde i 40 trots att det var 50, jag brydde mig inte, personer i kön på ica som inte begrep att dom skulle betala… berörde mig inte ett dugg. Man börjar bli gammal, vad ska man med en gnällblogg till om man inte kan gnälla. Man är slut, slut.

 

 

Får se om jag kan reta upp mig på nåt imorgon, det brukar inte vara så stora problem. Bara man ser ölpriset på stan så blir man ju förbannad. 52 spänn för 40 centiliter…. ”jag ville ha en öl, inte köpa stället”. Så, kommer mer imorgon.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0