Drivingrangen är för smal

Körde ”familjen” till Arlanda imorse. Avresa till Egypten och trettio graders värme. Själv åker jag till Ungern imorgon, 10 graders ”värme” och regn, fast vi ska golfa och då finns det ju inget dåligt väder, bara….. ja, ni vet. Fan trot, visst är det roligare att spela när det är sol och varmt.



Första försöket på drivingrangen igår. Gick som vanligt, kors och tvärs med andra ord. Fan att det ska vara så svårt. Och om man tycker det är svårt på drivingrangen så kommer det att bli ännu värre på banan, dessutom i regn och kyla. Kan bli en skräckupplevelse. Man får helt enkelt koncentrera sig på att tillföra lite till Ungerns produktion av pilsner och vad dom nu har för sorts inhemsk sprit. Nåt ska väl gå ner. Tokajer däremot det får vara… inte riktigt mitt favoritvin. Fast med cola funkar allt.



Tillbaka till golf. Hur många olika golfmärken finns det? En hel djungel, tveksamt om det verkligen kan skilja så himla mycket från klubba till klubba. Testade några igår och det gick väl sådär, gick i alla fall inget bättre än mina gamla så varför då byta. Bra att ha något att skylla på också. Gamla klubbor, gammal kropp och dåliga bollar. Där har jag mina ursäkter för i år. Man ska alltid ha ett lager ursäkter färdiga.



Man borde kanske bli politiker. Ursäkternas mästare. Man vill bestämma men vägrar ta ansvar. Jaja, tur man är så bra själv. Behöver inte ens ursäkta mig, har så dålig minne att jag inte kommer ihåg vad det var jag lovade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0