Lite Tiger repris


Idag kommer det att handla lite om Tigern. Svårt att undvika det, speciellt som man själv bara är några dagar ifrån säsongsstarten.



Visst blir man imponerad av karlns kyla, i alla fall på golfbanan, annars verkar han vara mer het om man säger.


Upp på första tee, hälften av publiken jublar, häften buar, drive mitt i fairway ( för er som spelar golf som mig; fairway är den där kortklippta delen av banan som ligger mellan höger och vänster skog). Två eaglar på rundan. Själv gjorde jag ingen eagle alls på hela förra året, däremot några fiskmåsar.


Vill man att han ska vinna? Jo, kanske, han är trots allt tidernas bästa golfare. Fast jag håller mer på typ McIlroy, Kim och Poulter. Mitt tips är att tråkskallen Ernie vinner. Örnie, det låter som en eagle.



Bifogar en liten repris på min tolkning av Tiger dramat, hoppa över om ni läst det tidigare.

Tiger tänker. Jag är ju Tiger, världens bästa idrottsman alla kategorier. Jag gör som jag vill. Nu är frun gravid igen, hur fan blev jag gift med en frögurka? Klagar på att jag lägger ifrån mig golfklubborna i huset gör hon också. I need some space!!!


Då Tiger ger sig ut på omvänd tigerjakt. Grrrrrrrr.


” Hej, det är jag som är Tiger”
 
”Hej, det är jag som är Nasse” säger kvinnan i baren.
”Vill du hänga med på lite snitsat håll-igång?”
”Nöff” sa Tiger.
Efter väl förrättad hålträning, birdie, varje gång, sätter Tiger på sig sin Nike t-shirt och tar tigermobilen hem.



Frun i dörren, ”Var har du varit?”

”Squash” säger Tiger, det funkar har jag hört…



Det är nu Tiger gör sitt första misstag…. Han vet inte om att Nikes slogan ändras efter hålträning. Till sin fasa upptäcker Tiger att det inte längre står ”Just do it” på tröjan. Det står:


JUST DID IT



Skamsen och förvirrad springer Tiger iväg, frun efter. ”Nu djävlar ska du få se på bunkerslag”. Tiger in i bilen, kör på vattenposten ( man kan tro att man är i en kalle Anka tidning), frun efter. Slår till, pang, Skriker ”Här kommer det en provisorisk…. ”En till en till en till. Som tolv handikappare tycker Elin att hon har minst femton slag på tiger, bang bang.



Vad lär oss detta? Att squash inte fungerar som ursäkt? Att ränderna aldrig går ut? Att man ska ha klubborna på vinden? Att det fortfarande finns brandposter i USA?

 

Sett på bil för många år sedan:

"If you think I am a bad driver, you should see me putt"

 

Nätverk. Har ni något nätverk? Varför detta eviga tjat om nätverk? Populäraste verbet just nu; Nätverka (förr hette det gå på krogen och dricka sprit). Ingår mina kompisar i nätverket? Ingår mina klubbkamrater där? Om inte så har jag inget nätverk. Känner för övrigt inga människor som inte spelar eller har spelat bowling. Alla människor är bowlare, dom vet bara inte om det…. än



Eftersom min gode facebook kamrat ( jo, kompisar på facebook är också kompisar även om man aldrig har träffats, förstår vilket slag det skulle bli för deodorant industrin om vi bara umgås via fejjan) har gjort reklam för mig så har jag fått lite nya läsare. Nytt rekord igår ( 40 unika). Ingår han i mitt nätverk? Klart han gör. Nån sa att man inte är mer en tre led ifrån Obama. Tveksamt. Han ringer i alla fall aldrig mig och frågar om råd.

Brukar lägga upp fredagsspellistor och så även denna fredag, fast nu är det en hoppslagning av vinterns listor, ger en viss bild av min musiksmak

Nästan alla spellistor under höst/ vår 2009/2010

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0