Nöden har ingen greenlagare

Onsdag morgon och dags för avfärd till ett regnigt Ungern för några dagars golf med ”grabbarna”. Grabbarna förresten, var väl rätt länge sen någon av oss var grabb. Förhoppningsvis går det att rapportera lite från golfmeckat Ungern. Om ni inte hör av mig så gå in och läsa UNT bloggen, kommer att skriva lite i förtid där; http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=485577


Vill ni veta hur det gick förra året så gå in på http://bratislavagolf.blogg.se/


Märkligt att killar, oavsett ålder, alltid hejar på sina lag med ”kom igen gubbar”, medans tanter i alla åldrar skriker ”nu kör vi tjejer”



Är jag okunnig, nu får jag säker skäll, när jag frågar vart tog damidrotten vägen i Uppsala? Är det bara media eller är det så att vi inte har något framgångsrikt damlag längre. Bälinge är väl mer eller mindre nerlagt. Sirius bandy åker väl ur. Vart tog KFUM vägen? Borde kanske kolla upp det först innan jag så totalt blottar min okunnighet.

Damidrott är ändå rätt märkligt. Finns massor av idrotter där det inte borde vara någon skillnad. Hörde att man införde dam och herr klasser i skjutning i OS för att en kvinna vann, var visst på 20-talet eller nåt sånt. Inte mycket har hänt. I bowling borde det inte vara någon skillnad men uppenbart är det så. Kan bero på antalet utövare men även då borde det komma fram någon dam då och då som kan slå herrarna. Själv skulle jag inte ha något emot att tävla i damklassen, skulle säkert inte vinna men jag tror att duschen efteråt blir trevligare.


Tillbaka till golf. Visst är det märkligt att golf inte går att dra av som friskvård? Friskvård måste vara det mest lönsamma av alla företagsavdrag. Kan tom tycka att det borde vara ett individuellt avdrag. Gymkort dras av på deklarationen. Visserligen får man ut lite mindre av avdraget men det innebär att alla skulle kunna göra det och inte bara de med ledning som förstår frågan. Varje investerad krona i friskvård borde betala sig mångfalt, kanske finna någon utredning om det.


Nej ni, dags att packa för Ungern, golf och regn….. Lite i-lands problem att klaga på vädret när man har råd att ge sig iväg över halva Europa för att spela golf. Man klagar för mycket.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0