Måndagsrapport

Då var det äntligen höst eller hur? Jobben börjar om och valrörelsen startar.

Är detta  den tråkigaste valrörelsen i modern tid? Alla frågor är rent taktiska och sen lyssnar ingen på den andre. En debatt borde inneböra att man pratar med varandra inte enbart med sig själv. Riktigt eländig debatt på TV morgon i morse mellan en riktigt bitchig biståndsminister ( måste erkänna att jag inte kommer ihåg hennes namn, inte kände igen henne och inte ens kan påminna mig att jag sett henne tidigare) och Maria Wetterstrand. ”så då håller du med? Du tycker vi har rätt!” var den vanligaste frasen från ministern( trots att Wetterstrand  inte höll med…. Undrar varför man har en sån debatt teknik kl sju på morgonen), vad Wetterstrand sa kommer jag inte ens ihåg. Biståndsfrågan lär inte bli en avgörande valfråga denna gång heller.



Gjorde en valkompass igår. Ska inte berätta vad utfallet blev men jag reagerade på att både FI och PP var med som alternativ. PP kan jag iofs förstå, dom har väl nåt mandat i eu parlamentet om jag inte minns fel, men FI. Finns dom och i så fall varför? Hur många procent förväntas dom få, är det överhuvudtaget mätbart? Märkligt.
Skulle man rösta enligt kompassen så förordar jag en koalitions regeringen det är i alla fall helt tydligt. Alla passade mer eller mindre in, tom SD , V, KD och skamligt nog Fi.


Man borde få slippa rösta på ett parti utan istället få rösta bort. Det vore skönt svenskt. JAG ÄR EMOT ALLT!!!!!


Jag skulle rösta bort ytterlighetspartierna v och KD direkt.  Sen bort med Måd och Måna…. Oj, det där lät
kvinnofientligt märkte jag.  När man hör Månas ältande och Måds bjäbbande så är det nära på att man vill ha tillbaka Gudrun. Måd kan i alla fall inte bli alkoholist, man måste nämligen stänga munnen för att kunna svälja.

Undrar hur mitt parti skulle se ut? PUB, Partiet Uppsala Bästa. Fast varför tänks så smått? Bättre att satsa på världsherrevälde på en gång, då kanske man till slut kan få låna fjärrkontrollen iallafall.


Parti Bergman skulle höja skatten för alla för att sen utlova stora skattesänkningar ( sänkt skatt! Yippiie), gratis Prozac åt alla arbetslösa ( arbetslös? Jajamänsan!!), avskaffa vårdköerna helt ( om folk dör efter att ha väntat i 13 dygn på akuten så blir det inga vårdköer), inför skatt för alla med BMI över 30 ( dom tar mer plats, alltså borde dom betala mer) och framförallt se till att pensionsåldern blir 53 ( kan grekland så kan vi….).

 Förresten... idag gör jag som halva sverige. börjar banta..........

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0