One day when God begs my forgivness.

Snart dags att ge sig av mot Turkiet igen. Akbuk here we come. Lite sen semester men också lite jobb. Diskutera och komma överens om hur vi ska kunna sälja lägenheter och hus i Didrim/ Akbuk området. Borde inte vara några problem. Prisnivå som är betydligt lägre än i andra områden och dessutom bra mat och trevlig kultur. Ska bli spännande. Håller på med en hemsida för ändamålet, www.zarashus.se ( just nu är det www.conferosales.se/turkiet.html som gäller, lovar att det blir bättre snart.. kommer iallafall att ha fler bilder snart).

 

 

Avresa 02.45 är inte den idealiska tiden precis. Har dessutom ont i halsen och känner mig ”het”. Det är nog resfeber, något jag sällan har, konstigt. Inte kul att vara förkyld i 35 graders värme precis.

 

 

Men om jag är het så är väl valdebatten dessto svalare. Är det bara jag som tycker det är märkligt att ett liberalt parti som i alla sammanhang hävdar individens frihet contra staten helt plötsligt tycker det är ok att staten talar om för medborgarna vad dom ska ha på sig och inte ska ha på sig. Ser man inte likheten med talibanväldet fast tvärt om? Folk får ha på sig precis vad man vill och dessutom är religionsfrihet, yttrandefrihet och individens frihet viktigare än att en lärare inte ser ögonen på ett par personer. Hur många kan det röra sig om? Tycker att liberalerna återigen fiskar i grumliga vatten och det bara nån månad före valet. Undrar vad som ska skylla på om dom åker ur, fel dresskod på partiledardebatten.. vem är partiledare i fp förresten?

 

Personligen gillar jag inte det där med valsamarbete. Tycker man ska rösta på det parti man föredrar och sen får man se utfallet. Hur man än röstar nu så får man några ”puckon” på köpet.

 

Man trodde väl aldrig att man skulle säga det men nu känns det som jämviktsriksdagen var den bästa, då var man iallafall tvingad att komma överens. Var road av politik tidigare men måste erkänna att jag har totalt ledsnat. Man får bli mer liberal, satsa på sig själv ( nej inte onanera i motvind, det var INTE det jag menade era snuskhumrar) och skita i andra ( inte på).

 

 

Denna valperiod ska jag sluta vara solidarisk, ska gå ur Amnesty, inte hjälpa gamla tanter över gatan och inte heller vara frisk utan belasta sjukvården mer, ska vara arbetslös så jag får bidrag och dessutom fuska med skatten. The new me is a me for me ( och några närstående förståss).

 

 

Här kommer lite skönt regnväder för er som inte har sån tur att ni ska åka till Turkiet.

Songdog – The Time of Summer Lightning

Alla Songdogs album är bra men jag valde denna mest för titeln på den första sången ” One day when God begs my forgivness”.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0