Valrörelse...move it move it move it

Återigen är valrörelsen på tapeten, nu vet jag nämligen vad det är.

Såg en gruppbild av regeringen med Mådan i städrock och träskor, riktigt statsmanna aktigt, hoppade upp på trappan… då skumpade fläsket ordentligt. DET är vad jag kallar en valrörelse,  enda valrörelse jag sett i år.

 

Hur kan det komma sig att ekonomin stimuleras mer om man sänker skatten för höginkomsttagare och än om man höjer ersättning för de som har det svårast? Är det inte troligast att de som har det knapert kommer att konsumera mer om dom får mera pengar, och därmed öka efterfrågan, än vad den som redan har allt kommer att göra.  Hummer konsumtion stimulerar ju onekligen mer än blodpudding.

 

Lätt att säga ”det ska löna sig att arbeta” för någon som aldrig varit arbetslös, sjuk eller på annat sätt utanför. Man går från högskattebetalare till parasit på några veckor. Littorin sa upp sig och fick 1,2 miljoner i avgångsvederlag ( undrar hur mycket sex man får för en dryg miljon, man får nog tom sju), självklart svårt då att förstå att man inte väljer att leva på a-kassa jämfört med att jobba.

 

Skyll dig själv som blir arbetslös. Skyll dig själv som blir sjuk. Skyll dig själv som blir gammal. Skyll dig själv.

 

 

Fast nu ska jag försöka vara lite mer optimistisk ett tag… men det kommer aldrig gå förståss. Det är aldrig för sent att ge upp.

 

Veckan gick fort. Veckorna, dagarna, åren går fort. Sekunderna släpar sig fram.

 

Vad är det som gör att man kommer ihåg så mycket sen förr och så lite sen nyss. Vet inte, kommer inte ihåg.. nja. Det är nog system overload, man borde lägga en del på en extern hårddisk så man fick plats för ny information. Eller göra som med sakerna på vinden, slänga det man inte behöver, hur man nu vet det. Fast jag är typen som aldrig slänger nåt, vinden är full av grejer som jag inte använt på 10, kanske 20 år. Fast man vet aldrig. Kläder exempelvis, om jag får cancer och tappar vikt så kan jag nog ha dom om några år, man vet aldrig, onödigt att köpa nytt då…

 

 

Man kanske skulle ha en vindsförrådsutförsäljning. Jag har två så ett kan man ju alltid sälja.

 

Lite fredagsglädje. Steven Wright – I Still Have A Pony

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0