Djävla engelsmän

Personligen har jag tyckt Beckham verkade rätt sympatisk, Conan Doyle skrev bra böcker, Shakespeare var rätt ok som pjäsförfattare osv men inte nu längre....
Facebook sidan "skänk en snöskyffel till England " har just nu över 7000 medlemmar... Snö är bara fruset vatten. går att ta bort... men nejdå. Det är väderkatastrof, säger dom. Det snöar lite lätt och är ibland är det under noll....
Jag är inte förvånad att dom förlorade ett helt imperium, jag är inte förvånad att dom är urusla i fotboll.. både fotboll och att regera över hela världen kräver ett visst mått av framsyn, man måste planera lite, tänka på vad som kan hända, kanske tom köpa lite utrustning. Snö, WTF, har dom aldrig haft snö förr?
Man har ju börjat vänja sig vid förseningar men nu pratar vi om veckor, inte timmar. Vi hade kunnat komma med på flyget den 27 december... Är väl nästan billigare för SAS att boka en taxi och köra oss hem?
Nu ska vi till Birmingham imorgon och förhoppningsvis komma med på flyget till Köpenhamn och sen, efter en natt på hotell, vidare hem på onsdag. Inte riktigt vad man förväntar sig av julveckan.
Nu ska man ju inte glömma att affärerna är öppna, det ligger en pub i varje hörn och att thaimaten är strålande.
Levern blöder
Kortet glöder
Det går pengar. Ändå har jag inte köpt några julklappar ( annat än till mig själv, i år får jag många klappar) så det blir väl till att akutköpa imorgon ( fast det är säkert inställt igen, man får inse att livet inte går att följa via en tidtabell).
London är anmärkningsvärt billigt. En pint runt 35 kr. Middagarna går aldrig på mer än 400 spänn. Igår var vi på Pub Churchill Arms och åt en förrätt, varsin gigantisk varmrätt (thai mat) och tre bira... 300 kr. En flaska whiskey på närlivsbutiken ( paki in.....) 160 spänn, på supermarketen 125. Kläderna också rätt billiga.
Var på vintage affär. Handstickade ulltröjor från skottland, 220 kr, duffel ( japp en äkta... ) 700 spänn. tur vi gick därifrån.. hade kunnat ruinera mig. Man gör inte kläder idag som man gjorde förr.... Allt var inte bättre förr, bara framtiden.
Jag på en pub med telefonen i handen. känns som det är det enda man gjort, försökt komma i kontakt med någon som vet... Återkommer med den reflexionen lite senare... världen har förändrats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0