Julafton

Avslutade julafton med midnattsmässa. Låter kanske inte så kul men låt en läspande präst säga " jesus skulle skattskrivas" så blir det rätt kul. Någon trodde hon var lesbiskt. Säg "en lesbiskt läspande präst" fort tio gånger så får ni höra hur det låter. Lite trist predikan. Man har hört storyn förr. Kan dom inte hitta på något nytt? Jesus dog för våra synder.. men det kan väl inte ha hänt så mycket när han levde och dog? Undrar vad han skulle tycka om han kom tillbaka. Dags för en ny Jesus som kan förlåta oss våra synder snart.

Om läspar så finns det faktiskt religioner där den första raden i predikan inte innehåller ordet skattskrivas. Muhammed var från Mecka.. funkar bra. Buddha tittade på naveln, funkar. Ät inte kor, funkar. Skattskrivas.. sådär.

 

Annars var julen bra. Julmaten slank ner som vanligt:
Köttbullar, Turkiska köttbullar, prinskorv, chili strömming, lime och vodka inlagd sill, lingonsill, senapssill, limegravad lax med senapssås, skinka, ägghalvor med kaviar och räkor, rödbetssallad, jansson, stekt strömming, stilton ost, julöl och Ålborgs. Hur mycket som helst kvar, fattar inte att jag ska göra så mycket mat varje gång. Fast det är väl det som julen handlar om. Överflöd. Sen kan man ju dämpa samvetet med lite välgörenhet.



Fick biljetter både till Lundell och till Eldkvarn. Uppskattade presenter. Lundell på Cirkus i Stockholm kan bli en riktig höjdare. Hemmaplan. Bästa konserten jag sett var nog Lundell på Soliden. En repris på det tack.
Eldkvarn är det väl dags att se igen, var nog två år sedan sist. Plura har verkligen kommit i ropet på gamla dar, blir nästan lite väl mycket. Fast det är ju fortfarande något av det bästa vi har i Sverige så varför inte.



Fick Tommy Cooper dvd och biografi av mig själv. Årets egen julklapp alltså. Tommy Cooper, vilken hjälte
"just like that"

I am on a drinking diet, last week I lost three days.....



Imorgon ska jag förlora en dag. Ska inte göra någonting alls. En ambition som det blir svårt att förverkliga om jag känner mig själv rätt. Men jag ska iallafall försöka. Dra fram bönsäcken till öppna spisen och sitta kvar tills veden är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0