Kommer aldrig att hålla på Holland igen

Djävla holländare..... Håller hädanefter på något annat lag i VM.. Sverige kanske.

OK, man borde begripa att man ska beställa taxi i förtid, som taxi åkaren påpekade fem gånger när jag ringde för att ta mig till järnvägsstationen. "Taxin är upptagen..."
Vafan, har du bara en... japp.
Men till slut så lovade han ringa någon; "kommer om tio minuter". Går femton,ringer, "där om ett par minuter", går 25 minuter, ringer " kommer strax". Efter trettiofem minuter kommer taxin till slut, då börjar det bli sent.. ser fram emot en hotellnatt på schiphol. Karln pratar inte ett ord engelska men jag förstår ändå att han hade ätit... så, han kommer 25 minuter efter utlovad tid för att han satt och åt... men fan, lova inte att komma då!!!!.
Till slut övertygade jag honom att köra hela vägen till flygplatsen, stressad springer jag in..... försenat. Ska checka in.. går inte, måste fixa boardingkort och sen lämna väskan. "no we are closed".. vaddå closed... Går till nästa disk... "closed" till slut hittade jag en KLM disk som ville ta min väska. klockan är alltså inte mer än åtta på kvällen.
Kommer till slut in, tar en utmärkt pilsner. mer försenat, hinner nog handa lite... icke. kl nio stänger butikerna... på en av Europas största flygplatser. Sen hittar jag inte gaten för att det är så märkligt skyltat, inte ensam om att springa runt och leta. Äntligen på planet meddelar dom att vi blir ytterligare 45 minuter försenade för att det är kö till avisningen...inte för att lyfta alltså utan till avisningen... jaja. Föreslog att alla skulle gå ut och pissa på planet....
kom hem till slut. drygt 2 timmar försenad. inte så man vill spendera en fredagkväll, dessutom nykter..
fast man ska inte klaga... jo det ska man, man ska klaga, man måste få gnälla lite, alla borde ha en gnällblogg. fast nu måste man vara snäll annars får man inga julklappar, döper om mig till en glöggblogg, vad är klockan... snart får man nog ta sig en liten Blossa... Glöggen heter B L O S S A som det heter i reklamfilmen. Det är iallafall min favorit.
Återkommer senare med lite lördagsreflexioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0