Lördagmorgon

Vad gör man på en lördagmorgon? som det nästan heter i visan. I mitt fall är det soffan, tvn, kaffe och datorn som gäller. Skidåkning förståss. Vinterstudion. Strålande att kunna sitta i värmen och se dom plågas i snö och kyla. Minnet går tillbaka till Stenmark tiden. Första åket i sängen med en kopp kaffe sen upp och fixa lite och sen lagom med lite lunch till andra åket. Helglivet styrdes helt av tv-tiderna.

Vi sköt tom upp en elitseriematch i bowling för att se klart när Jonas Nilsson vann VM -guld i slalom, inte ens en diskussion, det var helt självklart att vi skulle skjuta hela spelschemat en kvart. Såna var tiderna. Tror knappast man skulle skjuta på en match idag för att omröstningen i Idol är fördröjt.
Sitter och lyssnar på en gammal favorit på Spotify; Hurt me med Johnny Thunders Johnny Thunders – Hurt Me Tillagd alldeles nyligen. Kommer fler och fler skivor även från mindre bolag.
Visst trodde man att nätet skulle förändra livet men inte till den milda grad som det har gjort. Mail och surfing har vi ju haft ett tag men för min del har facebook, linkedIn och Spotify förändrat en hel del. Fick jobbet via LinkedIn, träffade min flickvän tack vara facebook, spotify har gjort att man återupptäckt många gamla favoriter. Dessutom har spotify gjort att "blandbanden" har fått en revival. Man gör sina spellistor och skickar runt. Kul tycker iallafall jag. Kan man bedöma folks karaktär utifrån deras musiksmak? Jag tror nästan det... Finns inga Carola fanns i min bekantskapskrets så vitt jag vet....
Tell what you listen to and I will tell you who you are... precis som man skulle vilja veta det......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0