Regler är regler, eller?

Kan faktiskt förstå logiken i att det är dubbdäcksförbud på vissa gator. OM det nu är så att dubbdäcken river upp asfalten och det i sin tur ger miljöförstörelse. Nu är väl inte det helt bevisat men låt oss säga att det är så.
Logiskt mao att man inte ska åka med dubbdäck och förstöra miljön. Men... om det nu är tre centimeter is på gatan, däcken är inte i närheten av någon asfalt, ska förbudet då fortfarande gälla?
Om vi har trafikregler med ett visst syfte, som bla lägre hastighet vid skolor, så gäller dom enbart när syftet uppfylls. Lägre hastighet vid skolor gäller inte när det är sommarlov, då borde inte dubbdäcksförbudet gälla när det är is på gatan heller. Tål att fundera på. Tror faktiskt att det går att överklaga.
Visst har vi regler så det  räcker redan? Regler och övervakning. Känns det bra att veta  att man alltid kan spåras, att samtal sparas, att mail sparas?
Jag har inget att dölja, kanske man säger. men allt går att snedvrida och det är taget ur sitt sammanhang. "hur menade du när du sa så? Menade du egentligen inte si och så...? " känns lite oroande.
Sen måste jag slänga iväg några rader till världens nye gossen ruda, Laurent Gbagbov, som inte ger sig. Som en pojke i sandlådan vägrar han ge ifrån sig spaden han tog. "Du förlorade" Ja än sen då? jag ger mig inte. Jag är president och tänker vara president Så det så. Stampar säkert i backen också. Kanske slänger sig på golvet och slår med knytnävarna " jag vill vara president, jag vill vara president"....
Tänk om han varit idrottare istället. Speciellt en svensk idrottare som kommer tvåa. "dom var nog dopade"... då är vinnarskalle bra att ha, som politiker verkar det vara lite så där...
Fast erkänn att det är skönt att vägra erkänna sig förlorad. På bowlingspråk "han vill göra en re-entry".
Undrar hur många innevånare i Elfenbenskusten som vet att dom kallas Ivorianer. Låter som något ryskt kan man tycka. Kolonialmakterna behåller sitt grepp. Undrar vad dom kallar oss svenskar....

Kommentarer
Postat av: Anonym

De kallar oss svennar!

2010-12-30 @ 17:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0