Vart tog helgen vägen?

Eller rättare sagt, vart tog söndagen vägen? dess frånvaro i mitt medvetande kan bero på att vi drog upp på lördagen lite väl länge. Man pallar inte längre helt enkelt. Förr kunde man vara uppe hur länge som helst, dricka nästan hur mycket som helst, sova ett par timmar och ändå vara i toppform, nu pallar man knappast att lukta på glöggen utan att bli trött och bakfull.

Det är väl ett ålderstecken. Finns det några positiva ålderstecken? Kommer inte på nåt. Man har erfarenhet säger ni, kanske det men jag kommer inte riktigt ihåg vad det nu var jag hade erfarenhet av, dessutom är det väl ingen som bryr sig om kunskaper som hur man tipexar längre. Finns det tipex att köpa fortfarande? Måste kolla  det nästa gång jag handlar. Strålande produkt. Hur hade man klarat sig utan tipex och postit lappar? helt omöjligt.
Julklappsvåndan är större i år än någonsin. Vet inte ens vad jag själv vill ha. vet inte ens vad jag vill ha från mig själv och då är det illa. Får väl bli en bok eller nåt annat trist. Leif GWs har jag inte läst, inte Michael Connellys nya, inte Ken Follets ( som tydligen ska vara skitbra), sen fanns det faktiskt några till som verkar intressanta. Köper numera nästan alla mina böcker på Myrorna och dom har inte kommit in ännu.
Golfklubbor kanske? Jag ska nog ge mig själv golfklubbor i julklapp... det var länge sen. Började spela 1980 har sen dess haft tre golfset men då räknar jag inte det ihop skramlade set jag startade med. Järn tia, sjua, femma och järntvåa kompletterat med en damdriver. Inga 460 kubikar där inte... Obegripligt att man överhuvudtaget fick upp bollen i luften, om man nu fick det, blev rätt många ormdödare genom året. Skrek inte ens fore när jag missade, bättre att skrika hoppa...
Känns långt till golfsäsongen nu. Fyra månader idag tills vi åker till Budapest för vårgolfen. Sjätte året vi åker. har blivit Tjeckien, Polen, Belgien, Slovakien, Ungern och nu Ungern igen. Kul tradition. Udda ställen till bra priser är målsättningen. tanken är att ta sig ännu längre österut vad det lider. Någon som känner till några bra golfbanor i Ukraina eller Azerbadjan? kanske blir svårt med flyg. Tror inte norwegian eller Ryan flyger till Kiev ännu fast det kommer säkert.
Kan rekommendera filmen The Ghost Writer. Geniet Polanski får till en riktigt krypande thriller utan de vanliga schablonerna. Som sagt, rekommenderas, rekommenderas ännu mer om tvn är trasig ( rättare sagt om ert marsvin har ätit upp tv kabeln, djäkla monster.....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0