Alla hjärtansdag spellista mm

Fredag morgon och en tripp till Stockholm för att på eftermiddagen åka till Gävle för lite simulatorgolf och mycket pilsner.



Tåget bara lite försenat, kom in när det skulle gå, att sen dörren till ”min” vagn inte gick att öppna det får man ha överseende med. Skriver på tåget så man ska väl inte ropa hej förrän man är framme. Snart blir det väl som på charterplanen, passagerarna applåderar när tåget är inne på stationen. Fast huvudsaken är väl att SJ gör vinst. Statligt vinstgivande bolag, sug på den, vad betyder det egentligen? Vad är det bästa med Stockholm? Tåget hem!



Läste att en krönikör hävdade att Uppsalas ekonomi var god. Hur kan en kommun ha god ekonomi och samtidigt ta ut 32 kr i kommunalskatt (inklusive landstings och kyrkskatt iofs). Om kommunen har god ekonomi, dvs vi inte gör av med så mycket pengar som det var beräknat, så borde vi väl få tillbaka överskottet? Går man med underskott så höjer man bara skatten men tvärt om händer aldrig. Fast som sagt, en kommun kan inte ha god ekonomi, den har egentligen ingen ekonomi alls. Jag skulle kunna ha en god ekonom, fast det har jag självfallet inte, då hade jag nog inte varit kvar i den bistra kylan.

Kylan börjar ta på krafterna, har så kallt inomhus att jag ska sova på balkongen imorgon. Hur svårt kan det vara att värma upp en lägenhet till rimlig standard? Antagligen för dyrt. Min snåla hyresvärd, Fredrik Lundberg, ska väl lägga alla pengar på sin slottsliknande villa på Djurgården… jag får helt enkelt åka och bo där. Fast man ska inte klaga så länge det finns plädar, hade två extra på mig i natt.



I helgen börjar OS. Ska faktiskt bli rätt kul. Nu ska norsken få bita i det sura vallatältet. Vi kommer att krossa dom…. Om Nordtug och Björndalen skadar sig alltså…. Fast på damsidan är vi nog bättre än dom, i alla fall i damhockey.
Det roligaste med os, förutom när Sverige vinner, är i alla fall alla blåbär ( hur många l kan man klämma in i en bisats?). Eddie the Eagle, afrikanen som åkte störtlopp och blev omåkt, fast han tog sig ner, det hade inte jag gjort. Lär visst dyka upp några nya stjärnor denna gång, kul sånt. Hade ju varit en dröm att få vara med på os, finns det för pensionärer kanske, PROOS…. Ska in och kolla, hemsidan borde heta proosit.


Sen är det ju alla hjärtans dag på söndag. Det orkar jag inte med, får nöja mig med några stycken faktiskt. Valentindagen, har inget som helst minne av att man firade det när jag var lite… eller också var jag så impopulär att jag inte fick några hälsningar.



Dagen till ära kommer det en liten spellista med kärlekssånger. Tom Waits till Whitney Houston (If you ask me what I did with my life, I will say,  I spent it with you).  Håll till godo.

alla hjärtansdag lista


Återkommer på måndag med två bloggar, en stadsdelsblogg och en gnällblogg, dom kanske blir rätt likartade, hoppas ni som hängt med på gnällbloggen fortsätter med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0