Bromsa och Gunilla svängen.

OK. Bragdinsats av Södergren i OS. Bragdinsats???  Karln åkte ju och bromsade! Borde blivit diskad. Jag kan också bromsa, tror nästan att det är det jag är bäst på.

 

22 grader kallt ute. Tom SJ säger att det nog kommer att bli tågproblem idag, då blir det säkert väldiga problem. Undrar vad dom kallar det som har varit. Normala vinterstörningar eller vad? Ibland blir man förvånad av att man inte inser att vi ligger i norra Europa och att vi har vinter varje år. Hur tänker man på våren?  ”Det var sista gången det var vinter, nu får den globala uppvärmningen göra resten, låt oss köpa bastkjolar och paraplydrinkar”. Det lär nog bli vinter nästa år med.


Lite synd tycker jag om de som har sportlov idag. Vem vill gå ut när det är så djäkla kallt? Inte jag i alla fall. Startar dagen med kaffe och hockey, inte så dumt faktiskt. Sverige spelar dessutom strålande. Det borde vara OS året runt…. Får gå i ide tills det är dags för fotbolls-vm, sen sova till jul. Året är mao redan planerat.



Skrev igår om Gunilla svängen. Tror nästan alla Uppsalabor har karvat runt biologiska museet på bakhala skidor med föräldrar springande bredvid spåret hejande på. Mitt minne är att det var rätt långt runt parken men det kan knappast stämma. Kul var det i alla fall, det borde man kunna starta om. Jag tror att folk behöver gemensamma minnen. Undrar varför det hette Gunilla svänge förresten? Låg inte i närheten av Gunilla klockan och det är det enda jag kommer på som heter något liknande i Uppsala. Fast Övre Slottsgatan går inte heller förbi Slottet, Karin Boye har aldrig varit på Karin boyegatan, Ingmar Bergman får en gränd uppkallad efter sig och vi döper Musikens hus till UKK…jaja



Var på friskis igår igen. Pass tre dagar i rad nu, kanske börjar bli lite mycket men vad gör man inte för att komma i form, snart dags för vårgolfresan, denna gång till Ungern, och då vill man ju vara i toppform. Man måste vara i toppform om man ska orka dricka pilsner i fyra dagar… Ungersk öl… låter inte bekant, får väl ta ett glas tokajer emellanåt också.



Undrar varför folk går runt med reklam för andra gym när dom tränar. ”Ny träningsanläggning öppnar….” såg jag på flera tröjor igår. Verkar nästan status att ha en Sats väska när man tränar på Friskis. Vill man visa att man egentligen har råd att gå på Sats men ändå väljer det billigare alternativet Friskis? Vet inte. Det vore som att gå in på SE banken med en Handelsbanks t-shirt. Fast folk får väl ha på sig vad dom vill förståss, man ska inte bry sig för mycket.  



Vill återigen påminna om min just nu mest spelade skiva ( om man nu säger skiva numera)

Satan Takes A Holiday – Satan Takes A Holiday

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0