Dåligt med gnäll idag

Dagens blogg blir en riktigt bergman blogg, dvs en blogg om ingenting. Svårt när man inte har något att säga…  Fast om politiker klarar det så ska väl jag klara det kan man tycka. Prata utan att säga nåt. Tänk så mycket skit folk pratar. Ska inte säga att jag blir förvånad men ändå. Sextio sekunder är sextio sekunder. Verkar lite svårt att förstå det. Man måste inte dra över varje gång. Säg det som ska sägas och sen är det bra, för mycket ord skymmer bara budskapet.

 

Tur man inte gav sig av mot Stockholm idag, tydligen riktigt kaos trots att det, i alla fall inte nu snöar. Man undrar ju om vinter är ett okänt koncept för SJ och Banverket. Fast värst är tydligen Upptåget, dvs det lokala tåget. Dom har antagligen köpt in alldeles för dåliga tåg. Det får bli bilen hädanefter, den behöver luftas. Ska till Gävle nästa vecka, totalt 20 mil. Tåg kostar 274 kr, bil inte mer, inte med min i alla fall. Då undrar man hur vi ska kunna åka miljömedvetet när vi både måste betala mer och dessutom inte veta när vi kommer fram. Ge Banverket mer pengar och gör SJ till ett icke vinstdrivande bolag!



I dessa tider får man vara glad för det lilla, att man inte är uteliggare till exempel, att man inte har för ont i kroppen, att man åtminstone har råd att äta nudlar osv. Man gnäller för mycket, man har det för djävla bra egentligen. Fast det här är ju en gnällblogg så jag får vara nöjd med livet i det tysta…



Återkommer imorgon med lite mer gnäll istället…just nu retar jag bara upp mig på det som jag alltid retar upp mig på; politiker, pensionärer som inte begriper att dom ska betala på ICA, dålig snöskottning, dumma människor i allmänhet och dom som går för långsamt på trottoarerna i synnerhet, folk som inte har koll på sina hundar, alla onödiga eko livsmedel, E85 gjord på majs, juldekorationer i februari (oooops…. Ska ta ner mina..), påskdekorationer i februari, politiker ( har jag kanske redan nämnt?), SJ/ Banverket, folk som vet allt ( -so, you know everything, but what else do you know?), folk som tror dom vet allt, överpositiva människor ( bara man är positiv så går allt bra….not) men framförallt mig själv.

 

Sitter och lyssnar på Springstens live skiva från Dublin, lyssnar kanske fel ord, den är på i bakgrunden. Var stor fan tidigt, framförallt av den andra skivan The wild, the innocent and the E-street shuffle. Born to run och The River är förståss bra skivor men sen tappade jag intresset tills denna kom, inte lika pretentiös som det kan vara ibland.

Bruce Springsteen – Live in Dublin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0